
| Ders Kodu | : REM339 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu dersin amacı öğrencilerin; halkla ilişkiler kavramını, amaçlarını, fonksiyonlarını, kullandığı yöntem ve teknikleri , uygulama alanlarını, diğer disiplinlerle ilişkilerini öğrenmesini ve kavramasını sağlamaktır.
Ders kapsamında halkla ilişkiler’e dair temel kavramlar, tarihsel gelişim süreci, halkla ilişkilerin temel ilkeleri, halkla ilişkiler kuramları, tanıma, tanıtma, kurum imajı, kurum kültürü, kurum kimliği, kurum içi ve kurum dışı halkla ilişkiler uygulamaları, propaganda, reklam, basın bülteni, kriz yönetimi, pazarlama, lobicilik, itibar yönetimi, algı yönetimi vb bağlantılı kavramlarla ilgili bilgiler verilecek olup, yiyecek içecek işletmelerinde halkla ilişkiler uygulamaları incelenecektir.
| Dr. Öğr. Üyesi Fulya MÜRTEZA |
| 1. | Halkla İlişkiler kavramını bilir. |
| 2. | Halkla İlişkilerin fonksiyonlarını , avantajlarını, faydalarını bilir. |
| 3. | Halkla İlişkilerin kullandığı yöntem ve tekniklere hakim olma becerisi kazanır. |
| 4. | Halkla ilişkiler uygulamaları bağlamında fırsatları öngörebilme, algı ve itibar yönetebilme becerisi kazanır. |
| 5. | Yiyecek-içecek işletmelerinde halkla ilişkiler faaliyetleri uygulayabilme becerisi kazanır. |
| 1. | Göksel, A.B.,Yurdakul B.N.(2002)Temel Halkla İlişkiler Bilgileri, Ege Üniversitesi Yayınları |
| 2. | Peltekoğlu F. (2007)Halkla İlişkiler nedir?, Beta Yayınları . |
| 3. | Saydam A.(2017)Algılama Yönetimi, Remzi Kitabevi. |
| 4. | 4Kadıbeşegil S. (2014) İtibar yönetimi, Mediacat. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Ödev | 10 | 0 | 1 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 102 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | |
OÇ-1 | 3 | 2 | 5 | 1 | 1 |
OÇ-2 | 3 | 5 | 5 | 1 | 1 |
OÇ-3 | 3 | 5 | 5 | 1 | 1 |
OÇ-4 | 3 | 5 | 5 | 1 | 1 |
OÇ-5 | 3 | 5 | 5 | 1 | 1 |