Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Halkla İlişkiler
Ders Kodu: REM339
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilerin; halkla ilişkiler kavramını, amaçlarını, fonksiyonlarını, kullandığı yöntem ve teknikleri , uygulama alanlarını, diğer disiplinlerle ilişkilerini öğrenmesini ve kavramasını sağlamaktır.

Özet İçerik

Ders kapsamında halkla ilişkiler’e dair temel kavramlar, tarihsel gelişim süreci, halkla ilişkilerin temel ilkeleri, halkla ilişkiler kuramları, tanıma, tanıtma, kurum imajı, kurum kültürü, kurum kimliği, kurum içi ve kurum dışı halkla ilişkiler uygulamaları, propaganda, reklam, basın bülteni, kriz yönetimi, pazarlama, lobicilik, itibar yönetimi, algı yönetimi vb bağlantılı kavramlarla ilgili bilgiler verilecek olup, yiyecek içecek işletmelerinde halkla ilişkiler uygulamaları incelenecektir.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Fulya MÜRTEZA
Öğrenme Çıktıları
1.Halkla İlişkiler kavramını bilir.
2.Halkla İlişkilerin fonksiyonlarını , avantajlarını, faydalarını bilir.
3.Halkla İlişkilerin kullandığı yöntem ve tekniklere hakim olma becerisi kazanır.
4.Halkla ilişkiler uygulamaları bağlamında fırsatları öngörebilme, algı ve itibar yönetebilme becerisi kazanır.
5.Yiyecek-içecek işletmelerinde halkla ilişkiler faaliyetleri uygulayabilme becerisi kazanır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Göksel, A.B.,Yurdakul B.N.(2002)Temel Halkla İlişkiler Bilgileri, Ege Üniversitesi Yayınları
2.Peltekoğlu F. (2007)Halkla İlişkiler nedir?, Beta Yayınları .
3.Saydam A.(2017)Algılama Yönetimi, Remzi Kitabevi.
4.4Kadıbeşegil S. (2014) İtibar yönetimi, Mediacat.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Günümüz Dünya Yapısı ve Küresel Rekabet Ortamı
2. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler Kavramı Halkla İlişkiler Kavramının Tarihsel Gelişim Süreci,
3. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler Kuramları
4. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler Yöntem Ve Teknikleri
5. Hafta - Teorik
Halkla İlişkilerin Bağlantılı Olduğu Diğer Disiplinler
6. Hafta - Teorik
Halkla İlişkilerin Temel İlkeleri
7. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler Tanıma Ve Tanıtma
8. Hafta - Teorik
Kurum İmajı, Kurum Kültürü, Kurum Kimliği
9. Hafta - Teorik
Kurum İçi Halkla İlişkiler
10. Hafta - Teorik
Kurum İçi Halkla İlişkiler
11. Hafta - Teorik
Kurum Dışı Halkla İlişkiler
12. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler Çalışmalarında Kullanılan Araçlar
13. Hafta - Teorik
Kriz Döneminde Halkla İlişkiler,
14. Hafta - Teorik
nsan Kaynakları Yönetiminde Halkla İlişkiler
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142370
Ödev100110
Ara Sınav110111
Dönem Sonu Sınavı110111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)102
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
OÇ-1
3
2
5
1
1
OÇ-2
3
5
5
1
1
OÇ-3
3
5
5
1
1
OÇ-4
3
5
5
1
1
OÇ-5
3
5
5
1
1
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026