
| Ders Kodu | : KAY433 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
Bu dersin amacı, öğrencilere siyasal iletişim alanında temel kavramları, teorileri ve uygulamaları tanıtmaktır. Siyasal iletişimin tarihsel gelişimini, medya ve siyaset ilişkisini, kampanya stratejilerini ve seçmen davranışlarını inceleyerek öğrencilerin bu alandaki bilgi birikimini artırmayı hedeflemektedir. Ayrıca, öğrencilere eleştirel düşünme ve analiz yeteneklerini geliştirmeleri için gerekli araçları sunmaktadır. Bu ders, öğrencilerin siyasal iletişim süreçlerini anlamalarını, analiz etmelerini ve etkin bir şekilde uygulamalarını sağlamaktadır.
Bu ders, kitle iletişim araçlarının yapılandığı siyasal sistemler, bu sistemleri etkileyen küreselleşme gibi gelişmeler ile ana akım ve alternatif medya örgütlenmeleri hakkında temel bilgiler sunar. Öğrenciler, kitle iletişim araçlarının siyasal süreçlerdeki rolünü ve bu araçların küresel dinamikler karşısındaki dönüşümünü inceleyeceklerdir. Ayrıca, ana akım medya ile alternatif medya arasındaki farkları ve bu medya türlerinin siyasal iletişim üzerindeki etkilerini öğrenerek, siyasal sistemlerin medya ile olan ilişkisini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi kazanacaklardır.
| Prof. Dr. Fisun YÜKSEL |
| 1. | Siyasal iletişim kavramını tanımlayabilmek, kavrayabilmek. |
| 2. | Siyasal iletişimin temel kavramlarını açıklayabilmek. |
| 3. | Modern siyaseti etkileyen başlıca ideolojilerin iletişim alanına ilişkin önermelerini anlamlandırabilmek. |
| 4. | Siyaset ve iletişim ilişkisi; bu ilişkiden siyasal iletişim alanının doğuşunu ve tarihçesini kavramak. |
| 5. | Kamuoyunun oluşumunu etkileyen çevresel unsurları anlayabilmek. |
| 6. | İkna edici iletişim sürecini açıklayabilmek. |
| 7. | Seçmen davranış türlerini öğrenmek. |
| 8. | Yeni Teknolojiler ve yeni medyanın yaşamımızda hangi araçları kullanarak hangi rolleri edindiğini anlayabilmek. |
| 1. | Oya Tokgöz, Siyasal İletişimi Anlamak, İmge Kitabevi, 2014 |
| 2. | Eser Köker, Politikanın İletişimi İletişimin Politikası, İmge Kitabevi, 2016 |
| 3. | Fatih Keskin, Politik İletişim Sözlüğü, İmge Kitabevi, 2014 |
| 4. | John Keane, Medya ve Demokrasi,çeviren Haluk Şahin, Ayrıntı Yayınları, 2000 |
| 5. | Meral Özbek, Kamusal Alan, Hil Yayınları, 2005. |
| 6. | Jürgen Habermas, Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, 15. Baskı, İletişim Yayınları, 2018 |
| 7. | Aristoteles, Retorik, İş Bankası Kültür Yayınları, 2010 |
| 8. | Platon, Gorgias: Ya da retorik Üstüne, 10. Baskı, İş Bankası Kültür Yayınları,2006 |
| 9. | Arsev Bektaş, Kamuoyu İletişim ve Demokrasi. 5. Basım, Bağlam Yayınları, 2018 |
| 10. | Tuğba Kalçık, Siyasal Süreçler ve Seçim Kampanyaları, Çizgi Kitabevi, 2018 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 13 | 0 | 3 | 39 |
| Bireysel Çalışma | 13 | 0 | 4 | 52 |
| Ara Sınav | 1 | 28 | 1 | 29 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 1 | 31 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 151 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-6 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-7 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-8 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |