Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Bilgisayar Oyunları
Ders Kodu: CSE420
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: İngilizce
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 2
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 6
Amaç

Bu derste temel olarak bilgisayar oyunlarına giriş yapılarak ve bilgisayar oyunları ve oyun programlamanın arkasında yatan sürecin ve mantığın anlaşılması amaçlanmaktadır.

Özet İçerik

Bu ders iki boyutlu aksiyon oyunları temel alınmak üzere oyun geliştirme prensiplerini incelemektedir. Konular, python ile programlamaya giriş, temel grafik ve ses ilkeleri, sprite nesnelerinin oluşturulması, oyunlarda nesne yönelimli programlama, kullanıcı etkileşimi ilkeleri, oyun veri yapıları, temel oyun fiziği ve yeniden kullanılabilir bir oyun geliştirme kütüphanesinin yaratılmasını kapsamaktadır.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Samsun Mustafa BAŞARICI
Öğrenme Çıktıları
1.O1. Bir oyunun temel ögelerini tanımak
2.O2. Oyun türlerini tanıyarak, ayırımlarını yapabilmek
3.O3. Komut satırını kullanarak temel python programları yazabilmek
4.O4. Değişken, fonksiyon, koşul, döngü gibi temel programlama birimlerini kullanabilmek
5.O5. Oyun yönetimi için gerekli veri yapılarını uygulayabilmek
6.O6. Oyun temasına uyumlu kullanıcı arayüzleri tasarlayabilmek
7.O7. Basit bir rakip, yapay us yaratabilmek
8.O8. Yeniden kullanılabilir bir kütüphane yaratabilmek
9.O9. Oyunlarda kullanılan ses ve görüntü gibi kavramları anlayabilecek ve uygulayabilmek
10.O10. Oyun geliştirme sürecinde nesne yönelimli yaklaşımları kullanabilmek
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Andy Harris, “Game Programming, The L Line, The Express Line to Learning”; Wiley, 2007, ISBN: 978-0470068229
2.Ernest Adams, “Fundamentals of Game Design, 2nd Ed.”; New Riders, 2010, ISBN: 978-0321643377
3.http://www.python.org, python programlama dili temel kaynak
4.http://www.pygame.org, pygame için temel kaynak
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Bilgisayar Oyunları ve Oyun Programlamaya Giriş
2. Hafta - Teorik
Oyun çeşitleri (Game Genres)
3. Hafta - Teorik
Oyun çeşitleri (devam)
4. Hafta - Teorik
Python kurulumu ve kullanımı
5. Hafta - Teorik
Verinin işlenmesi
6. Hafta - Teorik
Kontroller ve kontrol yapıları
7. Hafta - Teorik
Oyun temelleri
8. Hafta - Teorik
Grafikler, çizimler ve olay yönetimi
9. Hafta - Teorik
Ses ve sprite
10. Hafta - Teorik
Çalışan bir oyunun planlanması ve inşa edilmesi
11. Hafta - Teorik
Sprite Canlandırması
12. Hafta - Teorik
Hareket
13. Hafta - Teorik
Oyun motoru
14. Hafta - Teorik
Sunumlar
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%20
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%40
Proje1%30
Rapor1%10
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140228
Uygulamalı Ders140228
Proje135136
Bireysel Çalışma140228
Ara Sınav101010
Dönem Sonu Sınavı102222
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)152
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
OÇ-1
1
4
5
3
1
OÇ-2
1
4
4
4
2
OÇ-3
2
3
3
3
4
OÇ-4
2
3
3
3
4
OÇ-5
2
3
3
4
3
OÇ-6
3
4
4
4
3
OÇ-7
2
4
3
3
3
OÇ-8
4
5
5
5
5
OÇ-9
4
3
3
3
3
OÇ-10
3
3
2
4
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026