
| Ders Kodu | : CSE420 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
Bu derste temel olarak bilgisayar oyunlarına giriş yapılarak ve bilgisayar oyunları ve oyun programlamanın arkasında yatan sürecin ve mantığın anlaşılması amaçlanmaktadır.
Bu ders iki boyutlu aksiyon oyunları temel alınmak üzere oyun geliştirme prensiplerini incelemektedir. Konular, python ile programlamaya giriş, temel grafik ve ses ilkeleri, sprite nesnelerinin oluşturulması, oyunlarda nesne yönelimli programlama, kullanıcı etkileşimi ilkeleri, oyun veri yapıları, temel oyun fiziği ve yeniden kullanılabilir bir oyun geliştirme kütüphanesinin yaratılmasını kapsamaktadır.
| Dr. Öğr. Üyesi Samsun Mustafa BAŞARICI |
| 1. | O1. Bir oyunun temel ögelerini tanımak |
| 2. | O2. Oyun türlerini tanıyarak, ayırımlarını yapabilmek |
| 3. | O3. Komut satırını kullanarak temel python programları yazabilmek |
| 4. | O4. Değişken, fonksiyon, koşul, döngü gibi temel programlama birimlerini kullanabilmek |
| 5. | O5. Oyun yönetimi için gerekli veri yapılarını uygulayabilmek |
| 6. | O6. Oyun temasına uyumlu kullanıcı arayüzleri tasarlayabilmek |
| 7. | O7. Basit bir rakip, yapay us yaratabilmek |
| 8. | O8. Yeniden kullanılabilir bir kütüphane yaratabilmek |
| 9. | O9. Oyunlarda kullanılan ses ve görüntü gibi kavramları anlayabilecek ve uygulayabilmek |
| 10. | O10. Oyun geliştirme sürecinde nesne yönelimli yaklaşımları kullanabilmek |
| 1. | Andy Harris, “Game Programming, The L Line, The Express Line to Learning”; Wiley, 2007, ISBN: 978-0470068229 |
| 2. | Ernest Adams, “Fundamentals of Game Design, 2nd Ed.”; New Riders, 2010, ISBN: 978-0321643377 |
| 3. | http://www.python.org, python programlama dili temel kaynak |
| 4. | http://www.pygame.org, pygame için temel kaynak |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %20 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %40 |
| Proje | 1 | %30 |
| Rapor | 1 | %10 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Proje | 1 | 35 | 1 | 36 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 10 | 10 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 0 | 22 | 22 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 152 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 1 | 4 | 5 | 3 | 1 | ||||||
OÇ-2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 2 | ||||||
OÇ-3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||||||
OÇ-4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||||||
OÇ-5 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | ||||||
OÇ-6 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | ||||||
OÇ-7 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | ||||||
OÇ-8 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
OÇ-9 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
OÇ-10 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | ||||||