
| Ders Kodu | : İLT401 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
İletişimin sosyolojik açıdan incelenmesi, iletişimin toplumsal anlamı, topluma etkileri, toplum-iletişim ilişkisi, toplumsal iletişimin tarihsel süreç içindeki gelişimi konularında bilgi paylaşımında bulunmak.
İletişim sosyolojisinin alanını ve kapsamını, iletişim sosyolojisindeki başlıca yaklaşımları, kitle iletişim araçlarının toplumsal düzenle ve değişmeyle bağlantılarını, kitle iletişimin modern toplum için önemini, iletişim sosyolojisinin iletişim bilimleri içindeki önemini kavrar ve içinde yaşadığı toplumu bir bütün olarak anlamada ilerleme gösterir.
| Öğr. Gör. Dilek SACIHAN |
| Öğr. Gör. Mehmet ATİK |
| 1. | İletişim sosyolojisinin temel kavram ve kuramlarını açıklar. |
| 2. | Toplumsal yapılar ile iletişim süreçleri arasındaki ilişkileri analiz eder. |
| 3. | Medyanın toplumsal değişim ve kültürel etkileşimdeki rolünü değerlendirir. |
| 4. | Farklı iletişim biçimlerini sosyolojik açıdan karşılaştırır. |
| 5. | Güncel toplumsal olayları iletişim sosyolojisi perspektifinden yorumlar. |
| 1. | 1. MEDYA VE İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ : ERIC MAGRET, 2013, ÇEV.H.YÜCEL, İLETİŞİM YAY. İSTANBUL |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %50 |
| Derse Katılım (Performans) | 14 | %10 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 15 | 0 | 3 | 45 |
| Ödev | 21 | 1 | 0 | 21 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 3 | 13 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 18 | 3 | 21 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||