
| Ders Kodu | : EK303 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu dersin hedefi öğrencilere gerçek yaşam problemlerini modelleme ve rasyonel ve optimal çözüm metotları sunmaktır
Modelleme: Problemi formüle etme, bir matematiksel model kurma. Doğrusal programlamaya giriş: Doğrusal programlamanın varsayımları, doğrusal programlama modeli. Grafik çözüm metodu Simpleks metodu : Simpleks metodunun özellikleri, Simpleks metodunun cebiri, optimal tablonun yorumlanması, simplekste dejenerasyon. Dual Simpleks metodu. Dualite teorisi ve duyarlılık analizi : Dual teorinin özellikleri, dualitenin ekonomik izahı, primal-dual ilişkiler, duyarlılık analizinde dualite teorisinin rolü, duyarlılık analizinin özellikleri, duyarlılık analizinin uygulanması ve yorumları. Tamsayılı programlama : Kesen yüzey algoritmalar.
| Dr. Öğr. Üyesi Mesut ÇAKIR |
| 1. | yöneylem araştırması ile ilgili temel kavramları öğrenebilme |
| 2. | bazı yöneylem araştırması tekniklerini uygulamayı öğrenebilme |
| 3. | yöneylem araştırması ile ilgili bazı yeni tekniklerin uygulamsını yapmayı öğrenebilme |
| 4. | öneylem araştırması ile ilgili diğer tekniklerin uygulamasını yapmayı öğrenebilme |
| 5. | Doğrusal ve tamsayılı programları çözebilmek için bilgisayar programı kullanmak. |
| 1. | Öztürk, Ahmet; Yöneylem Araştırması; Ekin Yayınevi, Bursa; 2009 |
| 2. | Bazaraa,Mokhhtar, Jarvis John J; Linear Pogramming and network Flows, Washington, 2007 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 4 | 3 | 98 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 1 | 9 |
| Dönem Sonu Sınavı | 2 | 6 | 1 | 14 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 127 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||
OÇ-2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | ||||
OÇ-3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | ||||
OÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | |||
OÇ-5 | |||||||||