Ders Kodu | : EK303 |
Ders Türü | : Zorunlu |
Ders Grubu | : Lisans |
Eğitim Dili | : Türkçe |
Staj Durumu | : Yok |
Teori | : 3 |
Uyg. | : 0 |
Kredi | : 3 |
Laboratuvar | : 0 |
AKTS | : 5 |
Bu dersin hedefi öğrencilere gerçek yaşam problemlerini modelleme ve rasyonel ve optimal çözüm metotları sunmaktır
Modelleme: Problemi formüle etme, bir matematiksel model kurma. Doğrusal programlamaya giriş: Doğrusal programlamanın varsayımları, doğrusal programlama modeli. Grafik çözüm metodu Simpleks metodu : Simpleks metodunun özellikleri, Simpleks metodunun cebiri, optimal tablonun yorumlanması, simplekste dejenerasyon. Dual Simpleks metodu. Dualite teorisi ve duyarlılık analizi : Dual teorinin özellikleri, dualitenin ekonomik izahı, primal-dual ilişkiler, duyarlılık analizinde dualite teorisinin rolü, duyarlılık analizinin özellikleri, duyarlılık analizinin uygulanması ve yorumları. Tamsayılı programlama : Kesen yüzey algoritmalar.
Dr. Öğr. Üyesi Mesut ÇAKIR |
1. | yöneylem araştırması ile ilgili temel kavramları öğrenebilme |
2. | bazı yöneylem araştırması tekniklerini uygulamayı öğrenebilme |
3. | yöneylem araştırması ile ilgili bazı yeni tekniklerin uygulamsını yapmayı öğrenebilme |
4. | öneylem araştırması ile ilgili diğer tekniklerin uygulamasını yapmayı öğrenebilme |
5. | Doğrusal ve tamsayılı programları çözebilmek için bilgisayar programı kullanmak. |
1. | Öztürk, Ahmet; Yöneylem Araştırması; Ekin Yayınevi, Bursa; 2009 |
2. | Bazaraa,Mokhhtar, Jarvis John J; Linear Pogramming and network Flows, Washington, 2007 |
Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
---|---|---|
Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Kuramsal Ders | 14 | 4 | 3 | 98 |
Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 1 | 9 |
Dönem Sonu Sınavı | 2 | 6 | 1 | 14 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 127 |
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||
OÇ-2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | ||||
OÇ-3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | ||||
OÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | |||
OÇ-5 | |||||||||