Ders Kodu | : EF262 |
Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
Ders Grubu | : Lisans |
Eğitim Dili | : Türkçe |
Staj Durumu | : Yok |
Teori | : 3 |
Uyg. | : 0 |
Kredi | : 3 |
Laboratuvar | : 0 |
AKTS | : 5 |
AB fonları, hibe projeleri aracılığıyla bölgesel kalkınmaya mali destek yaratmak ve yeni fikirlere,girişimcilere hayallerini gerçekleştirme imkanı sağlamak amacıyla, öncelikle AB üyesi ülkelere daha sonra da aday ülkelere destek sağlamak amacıyla oluşturulmuş bir mekanizmadır. Özellikle AB ile müzakere sürecinin başlamasıyla,Türkiye IPA (Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı)’dan yararlanmaya başlamış ve AB’den gelen yıllık fon miktarı iki katına çıkmıştır. IPA’nın kullanılmaya başlanmasıyla, proje başvurularının alınması, sözleşmelerin yapılması ve sürecin işleyişi için ülkemizde bulunan Merkezi Finans ve İhale Birimi görevlendirilmiş, böylece bu süreç daha kolay hale gelmiştir. AB fonlarından yararlanmak için AB tarafından ilan edilen proje çağrılarına başvuruda bulunmak ve proje sürecini yürütmek ve tamamlamak gerekmektedir. bu ders bu süreçte bireyleri bilgilendirmek amacını taşımaktadır
Türkiye'de Avrupa Birliği tarafından finanse edilen proje ve programlar, AB tarafından finanse edilen proje ve programlar kapsamındaki hibe imkanları, Türkiye-Avrupa Birliği Katılım Öncesi Mali İşbirliği Süreci,Avrupa Birliği Proje Döngüsü Yönetimi (ProjectCycle Management) ,Mantıksal Çerçeve Matrisi, Paydaş Analizi, Problem Analizi , Hedef Analizi, Strateji Analizi ,Hibe Programları Başvuru Formları ve Eklerinin Hazırlanması, İş Değerleme ve Ücret Yönetim Sistemleri, Hibe Programları Kapsamında Finanse Edilecek Projelerin Tespitinde Kullanılan Değerlendirme
1. | Proje Yönetim Döngüsü PCM metedolojisinin tarihsel gelişimini ve mantığını bilmek |
2. | Bir proje fikrinin ortaya çıkışından itibaren tüm olasılıkları değerlendirmek ve gerekli analizleri yapabilmek. |
3. | Sorun çözmede sistemli bir düşünce tarzı oluşturmak. |
4. | Tahminleme tekniklerinden farklı Risk Belirleme tekniklerinden yararlanılarak projenin performansını yükseltmek |
5. | Sektörel farkların (imalat, hizmet, taahhüt vb.) projelerin uygulanmasında performans etkileyici rollerinin anlaşılmasını sağlamak |
1. | AB Proje Klavuzu |
2. | Proje Örnekleri |
Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
---|---|---|
Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Kuramsal Ders | 14 | 3 | 2 | 70 |
Ödev | 7 | 2 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 1 | 16 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 |