Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Piyano Edebiyatı III
Ders Kodu: KMZ337
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 1
Uyg.: 0
Kredi: 1
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Klasik Batı Müziği Repertuarında öne çıkan bestecilerin ve piyanistlerin öğrenilmesi.

Özet İçerik

Piyano edebiyatındaki konuların anlatılması.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Elif YAZGAN
Öğrenme Çıktıları
1.Müzik tarihi boyunca yazılmış piyano eserlerinin ve stillerinin tanınması.
2.Farklı piyano sanatçılarının stillerindeki özelliklerinin öğrenilmesi.
3.Müzik tarihindeki dönemlerin başka sanatlarla bağlantısının öğrenilmesi.
4.Bir çalgı olarak piyanonun gelişimi
5.Piyano akordunun anlaşılması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Kutluk, Fırat. Müziğin Tarihsel Evrimi. Çiviyazıları, 1997.
2. Mimaroğlu, İlhan. Müzik Tarihi. Varlık Yayınları, 1995.
3.The Grove Dictionary of Music and Musicians.
4.Schonberg, Harold C.The Great Pianists. Simon and Schuster.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Piyano ve klavyeli çalgıların XIX. Yüzyıl boyunca gelişimi, ilk çağdaş piyano biçim ve örnekleri: C.Bechstein ve F.Steinway
2. Hafta - Teorik
L.v.Beethoven’ın öğrencileri ve ön romantik dönemi piyano müziğinin genel nitelikleri
3. Hafta - Teorik
C.M.Weber, F.Kuhlau, C.Czerny
4. Hafta - Teorik
F.Schubert’in solo Piyano için eserleri ve çeşitlemeleri, oda müziği ve şan eserleri içinde piyano partisinin önemi
5. Hafta - Teorik
Erken romantik dönemin genel nitelikleri, F.Mendelssohn ve Leipzig konservatuarı
6. Hafta - Teorik
R.Schumann’ın ilk dönemi
7. Hafta - Teorik
R.Schumann’ orta ve son dönemi
8. Hafta - Teorik
R.Schumann’ orta ve son dönemi Middle and late period of
9. Hafta - Teorik
F.Chopin’in genel estetik temeli ve piyano tekniğinde yer alan ilkeleri ile eserleri ve çeşitlemeleri, son dönemin özellikleri. F.Chopin’in öğrencileri
10. Hafta - Teorik
F.Liszt’in doruk ve geç romantik dönemler ile bağlantıları, “Programlı Müzik” kavramı çerçevisinde yeni müzik formlarının araştırması ve yeni piyano ses efektlerinin denenmesi ve F.Liszt’in öğrencileri
11. Hafta - Teorik
Geç romantik dönem piyano bestecileri: J.Bramhs, onun estetik temeli ve piyano eserlerinin yapısı ve özellikleri
12. Hafta - Teorik
Rus piyano müziği: XIX –XX. Yüzyıl başları: M.Glinka, M.Mussorgskiy, P,Çaykovskiy, M.Balakirev, S.Taneev, A.Lyadov, A.Arenskiy
13. Hafta - Teorik
Romantik dönemin ait ünlü pianistleri: C.Schumann – ilk bayan “piano star”, Alman, Fransiz ve Rus piyano okulları ve onların kaynakları
14. Hafta - Teorik
Romantik dönemin ait ünlü pianistleri: C.Schumann – ilk bayan “piano star”, Alman, Fransiz ve Rus piyano okulları ve onların kaynakları
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders144170
Ara Sınav1415
Dönem Sonu Sınavı1415
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)80
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
OÇ-1
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-2
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-3
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-4
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-5
4
4
4
4
4
4
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026