
| Ders Kodu | : ADE103 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Almanca |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
Öğrencilerin yazınbilimi ile ilgili temel kuramları kavramasını ve Alman yazınından seçilmiş yapıtlar üzerinde analiz yapabilmesini sağlamak.
Yazının temel kavramları üzerinde durulur ve belli başlı Alman yazarların temel görüşleri ve yapıtları tanıtılması, metne yönelik ve metin dışı çalışmalarla tamamlanır.
| Dr. Öğr. Üyesi Gülşah KIRAN ELKOCA |
| 1. | Öğrenciler yazınsal dünyayı ve yazın türlerini tanımlar. |
| 2. | Öğrenciler yazınbilimin ve anlatım tekniklerinin temel kavramlarını tanımlar. |
| 3. | Bunları metinler üzerinde gösterir/açıklar. |
| 4. | Öğrenciler metinleri çevirir, özet çıkarır. |
| 5. | Öğrenciler metinlerin yazarlarını ve yazıldıkları dönemin egemen sanat anlayışını/önemli toplumsal olaylarını genel hatlarıyla anlatır. |
| 6. | Öğrenciler edebiyatbilimin yöntem ve kuramlarını tanır ve tanımlarlar. |
| 7. | Öğrenciler yazınsal metinleri edebiyatbilimin kuram ve yöntemleri ışığında eleştirir. |
| 1. | (Hg.) GELFERT, H.D. (1993), Literaturwissen für Schüler, Reclam Ver., Stuttgart. |
| 2. | GÜRSEL Aytaç (2003), Genel Edebiyat Bilimi, Say Yayınları, İstanbul. |
| 3. | Seidler, Wolfgang (2011), Was ist ein Text? |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 5 | 4 | 126 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 2 | 12 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 2 | 12 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 150 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||
OÇ-2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||
OÇ-3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||
OÇ-4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
OÇ-5 | 4 | 4 | ||||||||||
OÇ-6 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||||
OÇ-7 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||