
| Ders Kodu | : TRO251 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Türkçe öğretiminde kullanacakları yöntem ve teknikleri teorik ve uygulamalı olarak kavratmak.
Türkçe öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; Türkçe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; Türkçe öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları; Türkçe öğretimde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; Türkçe öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenleri; Türkçe öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
| Prof. Dr. Hatice GÜNEŞ |
| 1. | Türkçe öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri bilir. |
| 2. | Türkçe Öğretim Programındaki kazanımları doğru bir şekilde yorumlar. |
| 3. | Türkçe öğretimde temel becerileri kazanır |
| 4. | Etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenleri hakkında tartışır |
| 5. | Türkçe öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış edinir |
| 1. | Yalçın, Alemdar. (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Akçağ Yay. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 1 | 3 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
OÇ-2 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
OÇ-4 | 4 | 5 | 4 | ||||||||||
OÇ-5 | 4 | 5 | 4 | ||||||||||