
| Ders Kodu | : TRO209 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Okuma kültürü ve zevki kazandırmak amacı ile çocuklar için yazılmış eserlerden yararlanma bilincini geliştirmek.
Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin (tasarım, içerik ve eğiticilik) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin (destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin (sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
| Prof. Dr. Bilge AYRANCI |
| 1. | Çocuk edebiyatı alanı ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
| 2. | Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikleri açıklar. |
| 3. | Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikleri metinler üzerinde gösterir. |
| 4. | Çocukların okuma kültürü edinme süreçlerini sıralar ve bunların önemini açıklar. |
| 5. | Nitelikli ve niteliksiz çocuk yayınları arasındaki farkları belirtir. |
| 6. | Çocuk Edebiyatı dersinde öğrendiklerini Türkçe derslerinde uygular. |
| 1. | Sever, S. 2003; Çocuk ve Edebiyat, Kök Yayıncılık, Ankara. |
| 2. | Oğuzkan, A.F. 2010; Çocuk Edebiyatı, Anı Yayıncılık, Ankara. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 5 | 5 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 0 | 3 | 3 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 50 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | |||||||||||
OÇ-2 | 4 | 5 | |||||||||||
OÇ-3 | 4 | 5 | |||||||||||
OÇ-4 | 4 | 5 | |||||||||||
OÇ-5 | 4 | 5 | |||||||||||
OÇ-6 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||