
| Ders Kodu | : TRO253 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Türk halk bilimi-folklor, folklorun tanımı, folklorun tarihi gelişimini karşılaştırmalı olarak öğrenir. Türk halk edebiyatının faydalandığı kaynak eserleri tespit eder ve öğrenir. Folklorun faydalandığı bilim dalları öğrenir. Folklorun kullandığı araştırma metodlarını öğrenir. Türk halk edebiyatıyla ilgili kavramlar ve Türk halk edebiyatının tarifini öğrenir.
Türk halk edebiyatının günümüzdeki durumunu öğrenir. Türk halk şiirinde şekil ve tür konusunu kavrar. İslâmiyet öncesi Türk şiirinde nazım ve nesir türlerini tespit eder. İslâmi dönem Türk şiirinde nesir türleri, mitler, efsaneler, masallar, destanlar, atasözleri, bilmeceler, fıkralar, tekerlemeler, halk hikâyelerini öğrenir.
| Dr. Öğr. Üyesi Yüksel GİRGİN |
| 1. | Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin ögeleri, cümle türleri hakkında yeterli akademik bilgiye sahibi olur. |
| 2. | Edebiyat bilgi ve kuramları, Göktürk ve Uygur edebiyatları, Divan edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatı hakkında yeterli akademik bilgiye sahip olur. |
| 3. | Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili bilgi ve beceriye sahip olur. |
| 4. | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur. |
| 5. | Türkçeyi doğru, güzel ve etkin konuşma kurallarına uygun, iyi bir iletişime ve anlamaya imkan sağlayacak şekilde ve estetik bir biçimde kullanır. Türkiye Türkçesini ses bilim, şekil bilim, söz dizimi, anlam bilim ve sözlük bilim gibi dilbilgisi ve dilbilim yöntemleriyle anlama, yorumlama ve çözümleme becerisine sahip olarak bu alandaki bilgisini araştırma ve geliştirme yönünde kullanabilir |
| 6. | Yurt dışındaki Türk çocuklarına, Balkanlardaki Türk çocuklarına, yabancılara ve Türk soylulara Türkçe öğretim yöntem ve tekniklerini bilir, uygular. |
| 7. | Öğrencilerin sözlü ve yazılı anlatım becerilerini geliştirecek yöntem ve teknikleri bilir. |
| 8. | Türk dilinin kaynağı ve gelişimi ile Türkçenin ses özelliklerini bilir. Türkçedeki sözcük yapılarını ve eklerini kavrar. |
| 9. | Dilbilimini ve temel kavramlarını bilir, dilbilim çalışmalarına yön veren kişieri tanır. Evrensel dilbilgisinin temel kurallarını kavrar. |
| 10. | Her bilgiyi olduğu gibi değil sorarak ve sorgulayarak benimser. |
| 1. | GÜZEL, Abdurrahman,TORUN,ALi, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ yay., Ankara 2010. |
| 2. | İstanbul, 1984. CAFEROĞLU, Prof. Dr. Ahmet; Türk Kavimleri,Enderun Kitabevi, İstanbul, 1988 |
| 3. | Prof. Dr. Bahaeddin; Türk Kültür Tarihine Giriş, 9 Cilt Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay:638, kültür Eserleri Dizisi :46 Ankara, 1985. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 2 | 2 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 0 | 3 | 3 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | |||||||||||
OÇ-2 | 4 | 5 | |||||||||||
OÇ-3 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||
OÇ-4 | 4 | 5 | |||||||||||
OÇ-5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||||||
OÇ-6 | 4 | 5 | |||||||||||
OÇ-7 | 4 | ||||||||||||
OÇ-8 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||
OÇ-9 | 5 | 4 | |||||||||||
OÇ-10 | 4 | ||||||||||||