
| Ders Kodu | : EBL207 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Öğrencilerin; emzirme, anne sütü ve anne sütü ile beslenmenin önemini kavramasını, emzirme ile ilgili sorunları ve çözüm yollarını öğrenmesini, dinleme ve bireylere güvence aşılamada özgüvenlerinin artmasını ve emzirme konusunda danışmanlık yapabilecek bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.
Anne sütü ve emzirme nedir, anne sütü ve emzirme neden önemlidir, gebelik sırasında memede meydana gelen değişiklikler ve süt yapımı ve akımının fizyolojisi, emzirme nasıl olur, dünyada ve Türkiye’de bebek dostu girişimi, ulusal emzirme göstergeleri, yöresel emzirme durumu sağlık uygulamaları, danışmanlık becerileri, gebelik süresince danışmanlık ve destek, doğum süreci ve emzirme, ten tene temasın önemi (kanguru bakımı), emzirmeyi destekleyen uygulamalar, emzirmeyi değerlendirmek, emzirme öyküsü alınması, emzirilen bebeğin izlenmesi ve yetersiz süt, meme ile ilgili problemler, emziren annenin sağlığı, memeden süt sağılması, yetersiz süt, bebek dostu 10 öneri ve sağlık uygulamaları, tamamlayıcı beslenme, anne sütünü arttırma, emzirmeyi yeniden başlatma.
| Dr. Öğr. Üyesi Gizem ÖZTÜRK |
| 1. | Anne sütü ve anne sütü ile beslenmenin önemini açıklayabilme |
| 2. | Emzirmenin ve anne sütü ile beslenmenin anne ve bebek sağlığı açısından yararlarını açıklayabilme |
| 3. | Kültür, değer, inanç ve yöresel uygulamaların emzirme üzerine olan etkisini açıklayabilme |
| 4. | Ülkemizdeki emzirme oranlarını ve sorun odaklarını sayabilme |
| 5. | Başarılı emzirme kavramı ve yaklaşımını tanımlayabilme |
| 6. | Emzirme danışmanlığı hizmetlerinde olumlu tutum ve davranış gösterme |
| 7. | Emzirme danışmanlığında ebenin rolünü açıklayabilme |
| 8. | Emziren bir annenin emzirme sürecini değerlendirebilme |
| 9. | Anne sütü ile beslemede karşılaşılan güçlükler ve nasıl aşılabileceğini tartışabilme ve bakım sağlayabilme |
| 10. | Emzirme danışmanlığı yapabilme |
| 1. | UNICEF and WHO. Infant and young child feeding counselling: An ıntegrated course. World Health Organization, 2021. https://www.who.int/publications/i/item/9789240032828 |
| 2. | UNICEF and WHO. Infant and young child feding: Counselling cards for health workers. World Health Organization, 2021. https://www.who.int/publications/i/item/WHO-HEP-NFS-21.24 |
| 3. | The Global Breastfeeding Collective, UNICEF and WHO Global breastfeedıng scorecard 2022: Protectıng breastfeedıng through further ınvestments and polıcy actıons. World Health Organization, 2022. https://www.who.int/publications/i/item/WHO-HEP-NFS-22.6 |
| 4. | Turfan EÇ, Akçiçek E, Ekşioğlu AB. Anne sütü ve emzirme. Vize Yayıncılık, 2020. |
| 5. | UNICEF and WHO. How the marketing of formula milk influences our decisions on infant feding. World Health Organization and the United Nations Children’s Fund (UNICEF), 2022. https://www.who.int/publications/i/item/9789240044609 |
| 6. | T.C.Sağlık Bakanlığı. Emzirme danışmanlığı uygulayıcı kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü Çocuk ve Ergen Sağlığı Dairesi Başkanlığı, Ankara, 2018. |
| 7. | T.C.Sağlık Bakanlığı. Aile planlaması danışmanlığı, T.C. Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Ankara, 2009. |
| 8. | T.C.Sağlık Bakanlığı. Resimli Emzirme Rehberi. T.C. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü Çocuk ve Ergen Sağlığı Dairesi Başkanlığı. https://hsgm.saglik.gov.tr/depo/birimler/cocuk-ergen-sagligi-db/Dokumanlar/Kitaplar/1_2_RESIMLI_EMZIRME_REHBERI_300X200.pdf. |
| 9. | Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırması (2018). Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü. |
| 10. | Womenshealth.gov http://www.womenshealth.gov/breastfeeding/ |
| 11. | World Health Organization and Unıcef. Protecting, promoting and supporting breastfeeding in facilities providing maternity and newborn services: the revised baby-frıendly hospıtal inıtiative. World Health Organization, 2018. https://www.unicef.org/media/95191/file/Baby-friendly-hospital-initiative-implementation-guidance-2018.pdf |
| 12. | Karaçam, Z., Çoban, A., & Taşpınar, A. Temel Ebelik Uygulamaları Rehberler ve Değerlendirme, Ankara: Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2019. |
| 13. | Aydın D, Aba YA. Anne ve çocuk sağlığı. İstanbul Tıp Kitapevi, 2019. |
| 14. | Genna WC. Anne sütü alan bebeklerde emme becerilerini destekleme. Gerçek E, Didişen AN, Karabudak SS (Eds), Nobel Akademik Yayıncılık, 2017. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 2 | 14 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 53 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | |
OÇ-1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
OÇ-2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 |
OÇ-3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 |
OÇ-4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 4 | 3 |
OÇ-5 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 |
OÇ-6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
OÇ-7 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 |
OÇ-8 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 |
OÇ-9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 |
OÇ-10 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 |