
| Ders Kodu | : EBL261 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Adli tıbbın temel kavramlarını kavrayarak, ebelikte uygulama hatalarının adli boyutunu ve ebelerin yasal sorumluluklarını açıklayabilmektir.
Adli Tıp ve Adli Ebeliğin Dünyada ve Türkiye' deki Tarihsel Gelişimi,Adli Ebeliğin Çalışma Alanları ve Rolleri,Adli Konularda Ebenin Mesleki ve Yasal Sorumluluğu, Malpraktis, Tıbbi Uygulama Hataları ve Adli Boyutu, Adli olaylarda ebenin sorumlulukları, Şiddet ve Adli boyutu
| Arş. Gör. Damla KIZILCA ÇAKALOZ |
| 1. | Adli Tıp ve Adli Bilimlerle ilgili temel kavramları açıklayabile. |
| 2. | Adli Ebeliğin Çalışma Alanları ve Rollerini açıklayabilme |
| 3. | Adli Konularda Ebenin Mesleki ve Yasal Sorumluluklarını açıklayabilme |
| 4. | Ebelikte uygulama hatalarını sayabilme ve adli boyutunu kavrayabilme. |
| 5. | Ebelik uygulamalarında karşılaşılan adli olaylarda uygulama hatalarını açıklayabilme |
| 6. | Ebelik uygulamalarında karşılaşılan adli olaylarda ebenin sorumluluklarını bilme |
| 7. | Şiddet, malpraktis ve Adli boyutunu kavrayabilme |
| 1. | Türkmen, H., Akın, B., Yalnız Dilcen, H. (2022). Ebelikte Meslek Tarihi ve Deontoloji, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
| 2. | Özentürk, M.G., Yücel, U., & Meseri R. (Ed.) (2019). Ebelik ve Toplum Sağlığı, Ankara: Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. |
| 3. | Türkmen, H., Akın, B., & Yalnız Dilcen, H. (2022). Ebelikte Meslek Tarihi ve Deontoloji, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
| 4. | Bayar, R., Uyar Hazar, H. (2021). Ebeler İçin Eğitim Kitapçığı: Adli Ebelik, İstanbul: Nobel Tıp Kitapevleri. |
| 5. | Aksu S. Forensic midwifery. Henoch-Schönlein Purpura. 2017;4(3):277-284. |
| 6. | Polona Mivšek, A. (2019). Selected Topics in Midwifery Care, Chapter Metrics Overview. |
| 7. | Foster, I.R., & Lasser, J. (2015). Ebelik Uygulamalarında Profesyonel Etik, Ersoy, N., Ergin, A., Özcan, M. (Ed.), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
| 8. | Glaser, L. M., Alvi, F. A., & Milad, M. P. (2017). Trends in malpractice claims for obstetric and gynecologic procedures, 2005 through 2014. American journal of obstetrics and gynecology, 217(3), 340-e1. |
| 9. | Beigi, M., Asadi, L., Valiani, M., & Mardani, F. (2015). Evaluating different types of malpractices in midwifery that were referred to the forensic medicine commission and the medical council between 2006 and 2011 in Isfahan province, 2013. Iranian journal of nursing and midwifery research, 20(4), 426. |
| 10. | Durmaz, A., & Kakaşçı, Ç. G. (2022). The Effects of Simulation-Based Training on Midwifery Student Malpractice Trends and Student Perceptions of Care Behaviors: A Randomized Controlled Trial. Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(3), 405-418. |
| 11. | Asadi, L., Beigi, M., Valiani, M., & Mardani, F. (2017). Evidence-based draft guideline for prevention of midwifery malpractices based on referred cases to the forensic medicine commission and the medical council from 2006–2011. Iranian journal of nursing and midwifery research, 22(4), 313. |
| 12. | Tosun, H., & Çuvadar, A. (2019). Malpractıce of Mıdwıfery Practıces and Legal Dımencıon. Research & Reviews in Health Sciences-Summer, 29-35. |
| 13. | Özkara, E., & Can, M. (2011). Yargıtayda karara bağlanan tıbbi uygulama hatası dosyalarının değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 25(2), 69-76. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 13 | 2 | 2 | 52 |
| Ödev | 2 | 8 | 1 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 2 | 12 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 2 | 16 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 98 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | |
OÇ-1 | 1 | |||||||
OÇ-2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 5 | |||
OÇ-3 | 3 | 5 | 5 | |||||
OÇ-4 | 1 | 2 | 3 | |||||
OÇ-5 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | |
OÇ-6 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | |
OÇ-7 | 2 | 3 | ||||||