
| Ders Kodu | : EBL360 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu dersin amacı, ebe adaylarının, eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirilmek, katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak, seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dâhilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını sağlamak, gerçekleştirdikleri gönüllülük çalışmalarına ilişkin projelerinin uygulanması ve raporlanması ve sunulmasını sağlamaktır.
Üniversitenin en önemli görevlerinden biri olan topluma hizmet görevine katkı sağlayıp; öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirmek, Öğrencilerin toplumsal duyarlılıklarının ve sivil toplum çalışmalarının güçlendirilmesine katkı sağlayarak edindikleri bilgi, beceri ve tutumların yaşamları boyunca sürdürülebilirliğinin sağlamaktır.
| Öğr. Gör. Zeynep ORMANCI |
| 1. | Yönetim, organizasyon, gönüllülük ve gönüllü yönetimine ilişkin temel kavramları tanımlar, |
| 2. | Gönüllülük çalışmalarının yürütülebileceği kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşları (STK) gibi kurum ve kuruluşların amaçlarını, ilkelerini ve toplumsal duyarlılığın gelişimi açısından önemini kavrar, |
| 3. | Gönüllü çalışmalarda hangi etik ilke ve kurallara uyulması gerektiğini tanımlar, |
| 4. | Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında (STK) gönüllü çalışmalara katılım için izlenmesi gereken prosedürleri açıklar, |
| 5. | Toplumda risk gruplarına ve göçmenlere ilişkin sorunları tanımlar ve toplumda farkındalık çalışmaları yürütmesine yönelik çözüm önerileri üretir, |
| 6. | Toplumsal sorunları tartışabilir, |
| 7. | Gönüllülük çalışmalarını projelendirir, projesini gönüllü seçtiği yer/kurum/kuruluş/ vb. yerde uygular, |
| 8. | Seçilen gönüllülük alanında hazırlanan projesini sunum tekniklerini kullanarak sunar, |
| 9. | Seçilen gönüllülük alanında hazırlanan tüm projeleri ve kendi projesini eleştirerek değerlendirir. |
| 1. | Coşkun, H. (2011). Topluma hizmet uygulamaları, Ankara: Seçkin |
| 2. | Uluslararası ve ulusal kuruluşların güncel raporları |
| 3. | Güder, N.(2020)STK lar için Gönüllülük ve gönüllü yönetimi rehberi |
| 4. | Tekgöz, N. (2022).GÖNÜLLÜLÜK VE GÖNÜLLÜLERLE BİRLİKTE ÇALIŞMAK.İstanbul Üniversitesi |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %40 |
| Uygulama | 1 | %30 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Uygulamalı Ders | 3 | 6 | 2 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 1 | 7 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 2 | 12 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 99 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | |
OÇ-1 | 2 | |||||||
OÇ-2 | 2 | |||||||
OÇ-3 | 5 | 5 | ||||||
OÇ-4 | 5 | |||||||
OÇ-5 | 2 | 5 | ||||||
OÇ-6 | 3 | 5 | ||||||
OÇ-7 | 5 | |||||||
OÇ-8 | 4 | |||||||
OÇ-9 | 4 | |||||||