
| Ders Kodu | : EBL406 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Öğretme öğrenme süreci ile ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri inceleyerek bunları ebelik felsefesi ve ülke gereksinimleri doğrultusunda çağdaş rol ve işlevlerinde kullanabilen, yaşam boyu eğitimi benimsemiş bireyler/ebeler yetiştirmektir.
Ebenin çağdaş rolleri ve eğitimci rolü, eğitime ilişkin temel kavramlar, ebelik eğitimi felsefesi, temel öğrenme kuram ve ilkeleri, öğrenme öğretme süreci, yetişkin eğitimi, klinik eğitim, hizmet içi eğitim
| Prof. Dr. Ayten TAŞPINAR |
| Arş. Gör. Betül KOSKA |
| 1. | Ebenin eğitimci rolünü irdeler |
| 2. | Eğitime ilişkin temel kavramları tanımlar |
| 3. | Eğitim konusunu belirler ve içeriğini oluşturur |
| 4. | Eğitim konusuna ilişkin öğretimin amaç ve hedeflerini belirler |
| 5. | Eğitime uygun gerekli araç ve gereçleri belirler |
| 6. | Öğrenim hedeflerine uygun öğrenme yöntem ve tekniklerini belirler |
| 7. | Hazırladığı eğitimi etkin sunum tekniklerini kullanarak sunar |
| 8. | Yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkına varır |
| 1. | Tekin H. (2004) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Yargı Yayınevi, 16.bs. Ankara. |
| 2. | Bahar, M.,Nartgün, Z., Durmuş, S., Bıçak, B. (2009). Geleneksel-Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Öğretmen El Kitabı. 3. bs. Ankara: Pegem Akademi. |
| 3. | Atılgan H, Kan A, Doğan N. (2009). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, 4. bs. Atılgan H. (editör), Ankara: Anı Yayıncılık. |
| 4. | Büman, N., Yurdakul, B., Yurtkul, M. ve ark. (2005). Eğitimde Yeni Yönelimler. Ö.Demirel, (edit), 2. Baskı, Ankara:Pegem Yayıncılık |
| 5. | Saban A. ( 2000) Öğrenme Öğretme Süreci, Yeni Teori ve Yaklaşımlar, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
| 6. | Özvarış Ş.B. (2016). Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme , Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara |
| 7. | Eylem Kaya, H. (2016). Lifelong adult education, Ankara: Nobel Academy Publications. |
| 8. | Yalın H. (2002) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Ayın Dağıtım, 6. Baskı. Ankara. |
| 9. | Turgut MF. (1992) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Saydam Matbaacılık. 9. bs., Ankara. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %40 |
| Uygulama | 1 | %30 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 1 | 5 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 1 | 5 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 94 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
OÇ-2 | 3 | 5 | 5 | 2 | 4 | |||
OÇ-3 | 4 | 3 | 3 | 3 | ||||
OÇ-4 | 4 | 4 | ||||||
OÇ-5 | 4 | 4 | ||||||
OÇ-6 | 4 | 4 | ||||||
OÇ-7 | 5 | 5 | ||||||
OÇ-8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||