Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Ebelikte Öğretim
Ders Kodu: EBL406
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: yok
Teori: 2
Uyg.: 2
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Öğretme öğrenme süreci ile ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri inceleyerek bunları ebelik felsefesi ve ülke gereksinimleri doğrultusunda çağdaş rol ve işlevlerinde kullanabilen, yaşam boyu eğitimi benimsemiş bireyler/ebeler yetiştirmektir.

Özet İçerik

Ebenin çağdaş rolleri ve eğitimci rolü, eğitime ilişkin temel kavramlar, ebelik eğitimi felsefesi, temel öğrenme kuram ve ilkeleri, öğrenme öğretme süreci, yetişkin eğitimi, klinik eğitim, hizmet içi eğitim

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Ayten TAŞPINAR
Arş. Gör. Betül KOSKA
Öğrenme Çıktıları
1.Ebenin eğitimci rolünü irdeler
2.Eğitime ilişkin temel kavramları tanımlar
3.Eğitim konusunu belirler ve içeriğini oluşturur
4.Eğitim konusuna ilişkin öğretimin amaç ve hedeflerini belirler
5.Eğitime uygun gerekli araç ve gereçleri belirler
6.Öğrenim hedeflerine uygun öğrenme yöntem ve tekniklerini belirler
7.Hazırladığı eğitimi etkin sunum tekniklerini kullanarak sunar
8.Yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkına varır
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Tekin H. (2004) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Yargı Yayınevi, 16.bs. Ankara.
2.Bahar, M.,Nartgün, Z., Durmuş, S., Bıçak, B. (2009). Geleneksel-Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Öğretmen El Kitabı. 3. bs. Ankara: Pegem Akademi.
3.Atılgan H, Kan A, Doğan N. (2009). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, 4. bs. Atılgan H. (editör), Ankara: Anı Yayıncılık.
4.Büman, N., Yurdakul, B., Yurtkul, M. ve ark. (2005). Eğitimde Yeni Yönelimler. Ö.Demirel, (edit), 2. Baskı, Ankara:Pegem Yayıncılık
5.Saban A. ( 2000) Öğrenme Öğretme Süreci, Yeni Teori ve Yaklaşımlar, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
6.Özvarış Ş.B. (2016). Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme , Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara
7.Eylem Kaya, H. (2016). Lifelong adult education, Ankara: Nobel Academy Publications.
8.Yalın H. (2002) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Ayın Dağıtım, 6. Baskı. Ankara.
9.Turgut MF. (1992) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Saydam Matbaacılık. 9. bs., Ankara.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Çağdaş Ebelik Rolleri ve Ebenin Eğitimci Rolü
1. Hafta - Uygulama
Literatür Tarama
1. Hafta - Ön Hazırlık
Literatür Tarama
2. Hafta - Teorik
Çağdaş Ebelik Rolleri ve Ebenin Eğitimci Rolü
2. Hafta - Uygulama
Literatür Tarama
2. Hafta - Ön Hazırlık
Literatür Tarama
3. Hafta - Teorik
Eğitimde Temel Kavramlar, Eğitim ve Ebelik Eğitimi Felsefesi
3. Hafta - Uygulama
Eğitim konusu belirleme
3. Hafta - Ön Hazırlık
Literatür Tarama
4. Hafta - Teorik
Eğitimi Etkileyen Faktörler
4. Hafta - Uygulama
Literatür Tarama
4. Hafta - Ön Hazırlık
Literatür Tarama
5. Hafta - Teorik
Eğitimde Temel Öğrenme Yaklaşımları
5. Hafta - Uygulama
Literatür tarama
5. Hafta - Ön Hazırlık
Literatür Tarama
6. Hafta - Teorik
Etkili İletişimin Eğitim Yönetiminde Rolü
6. Hafta - Uygulama
Proje Yazımı
6. Hafta - Ön Hazırlık
Literatür Tarama
7. Hafta - Teorik
Eğitim programının kapsamı ve Eğitimde hedef belirleme
7. Hafta - Uygulama
Proje Konusuna ilişkin içerik planı hazırlama
7. Hafta - Ön Hazırlık
Literatür Tarama
8. Hafta - Teorik
Eğitim programının kapsamı ve Eğitimde hedef belirleme (ARA SINAV)
8. Hafta - Uygulama
Eğitim Konusuna İlişkin Hedefleri Belirleme
8. Hafta - Ön Hazırlık
Literatür Tarama
9. Hafta - Teorik
Öğretim Strateji Yöntem ve Teknikleri
9. Hafta - Uygulama
Proje konusuna ilişkin amaç ve hedefleri belirleme
9. Hafta - Ön Hazırlık
Literatür Tarama
10. Hafta - Teorik
Proje konusuna ilişkin amaç ve hedefleri belirleme
10. Hafta - Uygulama
Eğitim konusuna ilişkin öğretim yöntem ve tekniklerini belirleme
10. Hafta - Ön Hazırlık
Literatür Tarama
11. Hafta - Teorik
Öğretim Araç-Gereçleri
11. Hafta - Uygulama
Eğitim konusuna ilişkin öğretim araç gereçlerini belirleme
11. Hafta - Ön Hazırlık
Literatür Tarama
12. Hafta - Teorik
Etkili Sunum Teknikleri ve olumlu eğitim ortamı
12. Hafta - Uygulama
Eğitim konusunun sunumu
12. Hafta - Ön Hazırlık
Literatür Tarama
13. Hafta - Teorik
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
13. Hafta - Uygulama
Projelerin sunumu
13. Hafta - Ön Hazırlık
Literatür Tarama
14. Hafta - Teorik
Yetişkin eğitimi, Klinik eğitim ve Hizmet İçi eğitim
14. Hafta - Uygulama
Eğitim konusunun sunumu
14. Hafta - Ön Hazırlık
Literatür Tarama
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%30
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%40
Uygulama1%30
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141242
Uygulamalı Ders141242
Ara Sınav1415
Dönem Sonu Sınavı1415
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)94
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
OÇ-1
4
5
5
5
5
OÇ-2
3
5
5
2
4
OÇ-3
4
3
3
3
OÇ-4
4
4
OÇ-5
4
4
OÇ-6
4
4
OÇ-7
5
5
OÇ-8
5
5
5
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026