
| Ders Kodu | : FRB153 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu dersin amacı özürlü bireylerin sorunlarının benimsenebilmesi ve toplumsal ilişkiler açısından bilinçlenmenin sağlanmasıdır.
Özürlülük ve normallik tanımın belirlenmesi. Özürlü bireylerin toplum içindeki yerinin belirlenmesi.
| Doç. Dr. Gül Öznur KARABIÇAK |
| 1. | Bu dersin sonunda öğrenciler; özürlü bireylerin sorunları konusunda bilgi sahibi olur. |
| 2. | Özürlü bireylerin ihtiyaçları konusunda bilinçlenir. |
| 3. | Özürlü bireylerin toplumla ilişkisi konusunda fikir sahibi olur. |
| 4. | Özür tiplerini bilir |
| 5. | Özürlülüğe ilişkin siyasi modelleme hakkında bilgi sahibi olur. |
| 1. | Arıkan, Çiğdem. ?Sağlık Alanında Ekip Çalışması,Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Dergisi. 7,1-2-3: 46-58, 1989. |
| 2. | İçağasıoğlu-Çoban, Arzu. "Gelişim Dönemlerine Göre Özürlülüğün Etkisi," Ufkun Ötesi Bilim Dergisi. 3, 1-2:39-55, 2003. |
| 3. | Işıkhan, Vedat. Türkiye'de Zihinsel Engelli Çocuğa Sahip Annelerin Sorunları. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2005. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ödev | 4 | 3 | 3 | 24 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 1 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 1 | 9 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | |
OÇ-1 | 3 | 2 | ||||||
OÇ-2 | 1 | 2 | ||||||
OÇ-3 | 1 | |||||||
OÇ-4 | ||||||||
OÇ-5 | 1 | |||||||