
| Ders Kodu | : PSİ173 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Bilimsel bir alan olarak psikolojide insanın nasıl ele alındığı ve incelendiğini kavratarak öğrencilerin, bireylerin davranışlarının altında yatan faktörleri anlamalarını ve çeşitli insan davranışlarına psikolojik kavramlarla açıklamalar getirebilmelerini sağlamaktır.
Genel hatlarıyla psikoloji biliminin ana çalışma konularını, kullandığı yöntemleri, temel kavram ve kuramlarını ve mesleki alanlarını içermektedir.
| Arş. Gör. Ayşe Vildan ACAR BAYRAKTAR |
| Arş. Gör. Fulya ŞAT |
| 1. | Bir bilim olarak psikolojinin diğer disiplinlerden farkını, bilimsel yöntemini ve uygulama alanlarını bilir. |
| 2. | Psikolojinin tarihsel gelişimi içerisindeki temel kuramsal yaklaşımları ve uygulamalı alanlarını bilir. |
| 3. | İnsan davranışları ile fizyolojik süreçler arasındaki bağlantıları bilir. |
| 4. | Bilinç, duyum, algılama, güdülenme ve gelişim konusundaki kavramları ve süreçleri tanır ve açıklar. |
| 5. | Psikolojinin öğrenme, düşünme dil, bellek kavramları ve süreçlerini tanımlar ve açıklar. |
| 6. | Zekâ ve kişilik kavramlarını, bireysel farklılıkları tanır ve bunların nasıl saptanabileceğini genel olarak bilir. |
| 7. | Stres kavramını ve stresle başa çıkma tekniklerini bilir. |
| 8. | Psikolojik rahatsızlıkları ve psikoterapi türlerini genel olarak tanır. |
| 9. | İnsan davranışını etkileyen kültürel farklılıkları bilir. |
| 1. | R. PLOTNİK, Psikolojiye Giriş, Kaknüs yayınları, 2009. |
| 2. | C.G.MORRIS, Psikolojiyi Anlamak (Psikolojiye Giriş), Türk Psikologlar Derneği yay. |
| 3. | D. CÜCELOĞLU, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi. |
| 4. | R.L. ATKINSON, R.C. ATKINSON, E.E. SMITH, D.J.BEM ve S. NOLEN HOEKSEMA Psikolojiye Giriş, Arkadaş Yayınevi. |
| 5. | A.MASLOW, İnsan Olmanın Psikolojisi, Kuraldışı Yay. |
| 6. | D. P. SCHULTZ, S. E. SCHULTZ, Modern Psikoloji Tarihi, İstanbul: Kaknüs, 2002. |
| 7. | D. EVANS ve O. ZARATE, Evrimsel Psikolojiye Giriş, Ankara: Türk Psikologlar Derneği, 2004. |
| 8. | A.R. DAMASIO, Descartes’in Yanılgısı, Duygu, Akıl ve İnsan Beyni, Varlık Yayınları. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 1 | 6 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 6 | 2 | 8 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 56 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | |
OÇ-1 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
OÇ-2 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
OÇ-3 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
OÇ-4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
OÇ-5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
OÇ-6 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
OÇ-7 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
OÇ-8 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
OÇ-9 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | |