
| Ders Kodu | : ENT301 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Çocukların gelişim dönemlerini, özellikle bilişsel gelişim dönemlerini tanımak, çocukların özelliklerini ve dil öğretiminde bunun önemini kavramak, çocukların öğrenme stratejilerini geliştirmek, çocuklara İngilizce öğretiminde uygulanacak sınıf-içi yöntem ve teknikleri kullanmak; şarkı, oyun ve görsel araçları geliştirip uygulamak, çocuklara uygun ders materyallerini ayırt etmek ve mikro-öğretim yoluyla kelime ve dilbilgisi öğretimi sunumu yapmak.
Erken yaş dil öğrenenleri (5-12 yas) ile diğer yaslardaki öğrenenler arasındaki farklar (dil yapısı, becerileri ve alt becerilerinin öğrenimi açısından) ve erken yaş öğrenenleri hakkında yanlış bilinenler; erken yaş öğrenenlerinin öğrenme biçemleri (görsel, isitsel ve duyussal) ve stratejileri (örn.: üstbiliş, biliş, sosyoduyussal); kelime, dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler (örn.: yapboz, hikaye, oyun ve benzetim), görsel-işitsel araçlar (örn.: resim, gerçek nesneler, karikatür, kukla ve sarkılar) geliştirmesi; öğrenenlerin dil seviyelerine ve bilişsel, duyuşsal gelişimlerine uygun öğretim noktalarının seçimi, sıralaması, materyal uyarlaması ve değerlendirmesi; erken öğrenen sınıfları için duyacağı sınıf yönetimi teknikleri.
| Doç. Dr. Güliz TURGUT DOST |
| 1. | 1. Türk eğitim sisteminin ve ilköğretim birinci kademe eğitimin genel özelliklerini tanımlar. |
| 2. | 2. İlköğretim okullarında birinci kademe sınıflardaki eğitimin amaç, yapı ve işleyişini tanımlar |
| 3. | 3. İlköğretim birinci kademe öğrencilerine İngilizce/ yabancı dil öğretmenin amaçlarını açıklar. |
| 4. | 4. Birey gelişimi kavramlarını tanımlar |
| 5. | 5. Türkçe ve İngilizce temel dil becerilerini uygular. |
| 6. | 6. Çocuğun bilişsel gelişimini ve öğrenme süreçlerini, bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini belirler. |
| 7. | 7. Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular. |
| 8. | 8. Birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini adlandırıp tanımlar. |
| 1. | • Haznedar, B. & Uysal, H.H. (2010). Handbook for Teaching Foreign Language to Young Learners in Primary Schools. Ankara:Ani |
| 2. | Pinter, A. (2006). Teaching Young Language Learners. OUP. |
| 3. | • Slattery, M. & Willis, J. (2001). English for Primary Teachers. OUP. |
| 4. | • Linse, C. (2005). Practical English Language Teaching: Young Learners. McGraw Hill. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 12 | 2 | 5 | 84 |
| Seminer | 4 | 2 | 4 | 24 |
| Proje | 1 | 10 | 8 | 18 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 126 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | |
OÇ-1 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | ||||||||
OÇ-2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
OÇ-3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 2 | 3 | ||||||
OÇ-4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
OÇ-5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||
OÇ-6 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 2 | 2 | ||||||
OÇ-7 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | ||||||||
OÇ-8 | 2 | 2 | 2 | 1 | 5 | 5 | ||||||||