
| Ders Kodu | : ENT303 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Öğrenci, öğretmen ve öğrenci rollerini ve etkili öğrenme ortamını tanımlamak, dilbilgisi, sesletim ve sözcük bilgisi öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini incelemek, farklı yaş ve yeterlik düzeyindeki öğrencilere yönelik etkinlik tasarlamak ve mikro öğretim etkinlikleri yapmak,ders planlamak, izlediği örnek dersleri değerlendirmek.
Dinleme, konuşma, sesletim ve sözcük öğretiminin farklı evreleri ve teknikleri; dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen gruplar için geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri.
| Prof. Dr. Yıldız TURGUT |
| 1. | 1. Etkili bir öğretim için öğretmen ve öğrenci rollerini tanımlar. |
| 2. | 2. Etkili öğrenme ve öğretme ortamının özelliklerini betimler. |
| 3. | 3. Mikro-öğretim tekniğini kullanır. |
| 4. | 4. Sesletim, sözcük bilgisi ve dilbilgisi öğretimi için, öğrenme ihtiyaçlarına ve düzeylerine uygun ders planlar. |
| 5. | 5. Sesletim, sözcük bilgisi ve dilbilgisi öğretmek için materyal uyarlar ya da geliştirir. |
| 6. | 6. Akranlarının mikro-öğretimlerini değerlendirir |
| 7. | 7. Kendi mikro-öğretimini değerlendirir ve düzeltir |
| 8. | 8. Uygulamalarında bilgisayar teknolojisini kullanır. |
| 1. | • Harmer, J. (2003) The practice of English language teaching, Essex: Longman. |
| 2. | • Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson, Essex: Longman |
| 3. | • Hedge, T. (2008) Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 7 | 2 | 9 | 77 |
| Seminer | 3 | 4 | 7 | 33 |
| Proje | 1 | 10 | 4 | 14 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 124 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | |||||||||
OÇ-2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 4 | |||||||
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||||||
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | |||||||||
OÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
OÇ-6 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | ||||||||
OÇ-7 | 5 | 4 | 2 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||
OÇ-8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||