Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
İngilizce Dil Becerileri Öğretimi-I
Ders Kodu: ENT303
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: İngilizce
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Öğrenci, öğretmen ve öğrenci rollerini ve etkili öğrenme ortamını tanımlamak, dilbilgisi, sesletim ve sözcük bilgisi öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini incelemek, farklı yaş ve yeterlik düzeyindeki öğrencilere yönelik etkinlik tasarlamak ve mikro öğretim etkinlikleri yapmak,ders planlamak, izlediği örnek dersleri değerlendirmek.

Özet İçerik

Dinleme, konuşma, sesletim ve sözcük öğretiminin farklı evreleri ve teknikleri; dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen gruplar için geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Yıldız TURGUT
Öğrenme Çıktıları
1.1. Etkili bir öğretim için öğretmen ve öğrenci rollerini tanımlar.
2.2. Etkili öğrenme ve öğretme ortamının özelliklerini betimler.
3.3. Mikro-öğretim tekniğini kullanır.
4.4. Sesletim, sözcük bilgisi ve dilbilgisi öğretimi için, öğrenme ihtiyaçlarına ve düzeylerine uygun ders planlar.
5.5. Sesletim, sözcük bilgisi ve dilbilgisi öğretmek için materyal uyarlar ya da geliştirir.
6.6. Akranlarının mikro-öğretimlerini değerlendirir
7.7. Kendi mikro-öğretimini değerlendirir ve düzeltir
8.8. Uygulamalarında bilgisayar teknolojisini kullanır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.• Harmer, J. (2003) The practice of English language teaching, Essex: Longman.
2.• Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson, Essex: Longman
3.• Hedge, T. (2008) Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Öğretmen ve öğrenci rollerini tanımlamak
2. Hafta - Teorik
Etkili öğrenme ve öğretme ortamının özellikleri
3. Hafta - Teorik
Sesletim öğretimi için yaklaşım ve teknikler
4. Hafta - Uygulama
Sesletim öğretimi sunuları- mikro-öğretim
5. Hafta - Uygulama
Sesletim öğretimi sunuları- mikro-öğretim
6. Hafta - Teorik
Ders planlarının ve aday öğretmen sunularının değerlendirilmesi
7. Hafta - Teorik
Sözcük bilgisi öğretimi için yaklaşım ve teknikler
8. Hafta - Uygulama
Sözcük bilgisi öğretimi sunuları- mikro-öğretim (Ara Sınav)
9. Hafta - Uygulama
Sözcük bilgisi öğretimi sunuları- mikro-öğretim
10. Hafta - Teorik
Ders planlarının ve aday öğretmen sunularının değerlendirilmesi
11. Hafta - Teorik
Dilbilgisi öğretimi için yaklaşım ve teknikler
12. Hafta - Uygulama
Dilbilgisi öğretimi sunuları- mikro-öğretim
13. Hafta - Uygulama
Dilbilgisi öğretimi sunuları- mikro-öğretim
14. Hafta - Uygulama
final proje sunumları
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders72977
Seminer34733
Proje110414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)124
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
OÇ-1
5
5
4
3
5
OÇ-2
2
3
1
2
2
3
4
OÇ-3
5
5
5
5
4
4
OÇ-4
5
5
5
3
3
OÇ-5
4
4
4
4
OÇ-6
2
3
5
3
3
4
OÇ-7
5
4
2
1
4
5
5
5
OÇ-8
3
3
3
3
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026