Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
İngilizce Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme
Ders Kodu: ENT401
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Öğretmen adaylarının İngilizce öğretimi için içerik ve gereç seçimi, uyarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi konularında bilgi ve becerilerini geliştirmek.

Özet İçerik

İngilizce öğretiminde ders içeriği ve gereçleri tasarımı teori ve ilkeleri (örn.: İngilizce öğretiminde içerik ve gereç seçimi, uyarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi) ve İngilizce ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşler; yöntem, ideoloji ve ders kitabı yazarı arasındaki ilişki; ders içeriği ve gereçlerinin seçimi ile ilgili format: öğrencinin dil yeterliliği, öğrenilebilirlik, kullanım kolaylığı, kültürel içerik, iletişimsel etkileşimin uygunluğu ve dil kullanımı, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle etkileşimde bulunmasına yardımcı olan bütünce bazlı otantik, gerçek dünya bağlamında konuşlanmış gereçler; dil öğretimi için gereç uyarlaması ve geliştirilmesi, belirli öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı gereçlerinin uyarlanması, İngilizce öğretmeni adaylarının kendi öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlamaları; İngilizce içerik ve gereç değerlendirmesi, İngilizce ders kitabının İDÖ sınıf ortamında kullanımı ile ilgili dil gereçleri ve ders kitabı değerlendirme kriterleri ve içerik ve gereç tasarımı üzerine güncel İDE yöntemleri.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Yıldız TURGUT
Öğrenme Çıktıları
1.Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce öğretiminde ders içeriği ve gereçleri tasarımı teori ve ilkelerini tanımlayabileceklerdir.
2.Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşleri tartışabileceklerdir.
3.Bu dersin sonunda öğrenciler dil öğretimi için gereç uyarlayabilip geliştirebileceklerdir.
4.Bu dersin sonunda öğrenciler kendi öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlayabileceklerdir.
5.Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce içerik ve gereçleri değerlendirebileceklerdir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Mishan, F., & Chambers, A. (Eds.). (2010). Perspectives on language learning materials development .Peter Lang.
2.Nation, I. S., & Macalister, J. (2009). Language curriculum design. Routledge.
3. Ornstein, A.C., Pajak, E.F., and Ornstein, S.B. (2015) Contemporary issues in curriculum, 6th edition, Boston. Pearson.
4.Parkes, J., and Harris, M. B. (2002) The purposes of a syllabus. College Teaching, 50(2), 55-61.
5.Slattery, J. M., and Carlson, J. F. (2005). Preparing an effective syllabus: Current best practices. College Teaching, 53(4), 159-164.
6.Richards, J. C. (2001). Curriculum development in language teaching. Ernst Klett Sprachen.
7.Tomlinson, B. (Ed.). (2011). Materials development in language teaching. Cambridge University Press
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
İngilizce öğretiminde ders içeriği ve gereçleri tasarımı teori ve ilkeleri
2. Hafta - Teorik
İngilizce ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşler; yöntem, ideoloji ve ders kitabı yazarı arasındaki ilişki.
3. Hafta - Teorik
Ders içeriği geliştirme ve ders araç-gereçlerinin seçimi ile ilgili ilkeler.
4. Hafta - Teorik
İletişimsel etkileşim ve dil kullanımı
5. Hafta - Teorik
Bütünce temelli otantik, gerçek dünya bağlamında konuşlanmış gereçler
6. Hafta - Teorik
Genel dil öğretimi için araç ve gereçlerin uyarlanması
7. Hafta - Teorik
Genel dil öğretimi için araç ve gereçlerin geliştirilmesi
8. Hafta - Teorik
Genel dil öğretimi için araç ve gereçlerin geliştirilmesi (Ara Sınav)
9. Hafta - Teorik
Belirli öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı gereçlerinin uyarlanması
10. Hafta - Teorik
Öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlama
11. Hafta - Teorik
Ders içeriklerini uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlamaları
12. Hafta - Teorik
Dil gereçleri ve ders kitabı değerlendirme ölçütleri
13. Hafta - Teorik
İngilizce ders içeriklerinin değerlendirilmesi
14. Hafta - Teorik
İngilizce ders içeriklerinin değerlendirilmesi
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders131352
Okuma110010
Ara Sınav1415
Dönem Sonu Sınavı110111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)78
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
OÇ-1
5
1
5
2
4
2
3
OÇ-2
4
4
4
5
3
3
3
OÇ-3
5
5
2
2
2
2
OÇ-4
5
5
5
4
4
3
3
OÇ-5
5
5
5
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026