
| Ders Kodu | : ENT403 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Çeviri sürecinde dil bilgisel yapı ve bağlam ilişkisi incelenmesi; öğretmen adaylarının iki dil arasındaki benzerlik ve farklılıklara ilişkin farkındalıklarının artırılması amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrencilerin çeviri bilimindeki temel teori ve yaklaşımlar, bir çevirinin uygunluğu, hata analizi yoluyla aynı metnin farklı çevirilerini karşılaştırarak eleştirel bakış açısıyla değerlendirme, sözcük seçimleri, çevirinin dil öğrenimindeki rolü ve önemi ile birlikte çevirinin kültürel boyutu hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Ders kapsamında farklı metin türlerinde Türkçe-İngilizce, İngilizce-Türkçe çeviriler yapılacaktır. Çeviri yaklaşımları ile metin türleri arasındaki uyum vurgulanacaktır. Çeviri bilimindeki temel teori ve yaklaşımlarla birlikte; farklı konularda ve türlerde yazılmış Türkçe özgün metinleri İngilizceye çevirme; aynı şekilde İngilizce özgün metinleri Türkçeye çevirme pratikleri yapılacaktır.
| Prof. Dr. Faruk KALAY |
| 1. | Çeviri bilimindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanır. |
| 2. | Farklı konularda ve türlerde yazılmış kaynak dildeki özgün metinleri hedef dile çevirirken dil becerilerini de geliştirir. |
| 3. | Hata analizi yoluyla aynı metnin farklı çevirilerini karşılaştırarak eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve dil becerilerini geliştirmede kullanır. |
| 4. | Biçim ve sözcük seçimi bakımından bir parçayı İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye çevirirken seçici davranır. |
| 5. | Çevirinin dil öğrenimindeki rolü, önemi ve çevirinin kültürel boyutu konusunda bilinçli bir yaklaşım edinir ve kendi öğrenmesine yansıtır. |
| 6. | Çeviri yaparken sözcük dizimi bağlamında bilgisini dil becerilerini geliştirmede kullanır. |
| 7. | İki dili sözcük dizimi açısından dildeki kurallar bağlamında karşılaştırır. |
| 1. | farklı metinler |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Ödev | 4 | 4 | 0 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 0 | 10 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 0 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 78 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | |
OÇ-1 | 2 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||||||
OÇ-2 | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | 3 | ||||||||
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | ||||||||
OÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||||||||
OÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | |||||||
OÇ-6 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | |||||||||
OÇ-7 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | |||||||