
| Ders Kodu | : ENT251 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu dersin amacı edimbilim ile ilgili temel kavramları açıklamak, edimbilimsel yöntemleri ve uygulamaları tanıtmak, farklı edimbilimcilerin dil ve anlam üzerine düşüncelerini karşılaştırmaktır.
Edimbilim alanının gelişimi, durum bağlamı, alfabetik çevriyazı, işaret adılları ve uzaklık, gönderim ve çıkarım, önvarsayım ve gerektirim, işbirliği ve ima etme, söz-eylemler ve söz-olaylar, kibarlık ve etkileşim, karşılıklı-konuşma ve tercih yapısı.
| Doç. Dr. Burcu AYDIN |
| 1. | Bu dersin sonunda öğrenci edimbilim ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir |
| 2. | Öğrenci edimbilimsel yöntem ve uygulamaları açıklayabilir. |
| 3. | Öğrenci, edimbilimcilerin dil ve anlam üzerine görüş farklılıklarını ifade edebilir. |
| 4. | Öğrenci, metin veya sözcükte edimbilimsel bir çalışma yapabilir. |
| 5. | Öğrenci, İncelik kuramını İngilizce öğretimine uygulayabilir. |
| 6. | Öğrenci İngilizce'deki duruma bağlı sözcelerin öğretimi için malzeme hazırlayabilir. |
| 1. | Grundy, P. (1995). Doing Pragmatics. London: Edward Arnold. |
| 2. | Mey, Jacob L. (1993). Pragmatics: An Introduction. Oxford: Blackwell |
| 3. | Thomas, J. (1995). Meaning in Interaction: An Introduction to Pragmatics. Essex: Longman |
| 4. | O’Keeffe, A., Clancy, B., & Adolphs, S. (2011). Introducing pragmatics in use. Routledge. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 15 | 2 | 2 | 60 |
| Okuma | 8 | 3 | 0 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 0 | 5 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 0 | 5 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 94 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
OÇ-2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
OÇ-4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
OÇ-6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||