
| Ders Kodu | : ENT351 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu ders, öğrencilere toplumdilbilim olgusu ve dil planlaması, ağızlar ve dil değişimi gibi bazı terimler ile ilgili temel bilgileri vermeyi amaçlamaktadır.
Toplumdilbilimin, çok dilli toplumlar, dil seçimi, dil planlaması, toplumsal ve bölgesel ağız, dil ve cinsiyet, dil tutumları gibi temel konularına giriş yapmak, öğrencileri bu konularda araştırmaya yöneltmektir.
| Doç. Dr. Burcu AYDIN |
| 1. | Öğrenci derste tartışılan terim ya da kavramları tanımlar ve açıklayarak örneklendirir. |
| 2. | Toplum ve dil ilişkisini, çeşitli tartışma konuları doğrultusunda kavrar |
| 3. | Belirli bir toplumdilbilimsel probleme yönelik bir araştırma projesi hazırlayabilir. |
| 4. | Toplumbilim alanı ile ilgili bilimsel bir çalışma yürütebilir. |
| 5. | Toplumbilim ile diğer disiplinlerarası ilişkileri anlayabilir. |
| 6. | Öğrenciler dil öğretimiyle toplumdilbilimin nasıl ilişkilendirildiğini kavrayabilecektir. |
| 1. | Holmes, Janet. 1995. An Introduction to Sociolinguistics. Longman: London |
| 2. | Suzanne Romaine .1994. Language in Society: An Introduction to Sociolinguistics. Oxford University Press |
| 3. | Nancy H. Hornberger, Sandra Lee Mckay.2010. Sociolinguistics and Language Education |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 15 | 2 | 2 | 60 |
| Okuma | 8 | 4 | 0 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 0 | 3 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 0 | 3 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 98 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | ||||||||
OÇ-2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | ||||||||
OÇ-3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ||||||||
OÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | |||||||||
OÇ-5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
OÇ-6 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||