
| Ders Kodu | : ENT257 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Yetişkin öğrenenlerin genel özelliklerini tanımlar, yetişkinlerin öğrenme stratejilerini ve sorunlarını tanır, yetişkinlere yönelik dil öğrenme programlarını değerlendirir ve eleştirir, yetişkinler için dersler planlar ve materyal geliştirir.
Yetişkin öğrenenlerin genel özelliklerini tanımlar, yetişkinlerin öğrenme stratejilerini ve sorunlarını tanır, yetişkinlere yönelik dil öğrenme programlarını değerlendirir ve eleştirir, yetişkinler için dersler planlar ve materyal geliştirir. Öğrenme yaşı,yetişkin öğrenenlerin genel özellikleri, Androgojinin kurucuları, alandaki gelişmeler ve bilim insanları, özerklik, işbirliği, öğrenme deneyimi, problem çözmeye yönelik öğrenme ve güdüleme kavramları, yetişkinler için yabancı dil ders örnekleri ve uyarlanmış ya da geliştirilmiş malzemeler işlenir.
| Doç. Dr. Güliz TURGUT DOST |
| 1. | Yetişkinlerin genel öğrenme özelliklerini tanımlar |
| 2. | Yetişkin eğitimi alanındaki bilimsel gelişmeleri özetler |
| 3. | Yetişkinlerin öğrenme stratejilerini tanımlar |
| 4. | Yetişkinlerin öğrenme problemleri belirler |
| 5. | Yaygın kullanılan yetişkin dil öğretim programlarını sorgular |
| 6. | Yaygın kullanılan yetişkin dil programlarını değerlendirir |
| 7. | Yetişkinler için ders planlar |
| 8. | Yetiskinlere verilen dil dersleri için materyal uyarlar ve geliştirir |
| 1. | Florez, M.A., & Parrish, B. (2011). Teaching ESL to Adults: Classroom Approaches in Action (video series). Newtonville, M.A.: New American Horizons Foundation. Free online at: http://www.newamericanhorizons.org |
| 2. | Knowles, M. S. (1913). Learning in Adulthood: A Comprehensive Guide. Cambridge |
| 3. | Baumgartner, L. M. & Merr’am, S. B. (2020). Learning in Adulthood: A Comprehensive Guide. Wiley |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ödev | 3 | %60 |
| Proje | 1 | %40 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 7 | 2 | 2 | 28 |
| Ödev | 3 | 4 | 2 | 18 |
| Proje | 1 | 8 | 2 | 10 |
| Okuma | 13 | 2 | 1 | 39 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 1 | 3 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 98 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | |
OÇ-1 | 2 | 2 | ||||||||||||
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||||
OÇ-3 | 1 | 5 | 2 | 1 | 3 | 5 | 2 | 1 | 2 | 3 | ||||
OÇ-4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 5 | 3 | ||||||||
OÇ-5 | 5 | 1 | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | 3 | 3 | |||||
OÇ-6 | 5 | 5 | 1 | 3 | 2 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 1 | |||
OÇ-7 | 1 | 5 | 3 | 3 | 1 | 5 | 5 | 4 | 2 | |||||
OÇ-8 | 5 | 3 | 1 | 3 | 5 | 5 | 2 | 1 | 2 | 2 | ||||