
| Ders Kodu | : REKB261 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 1 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu dersin amacı, öğrencilerin farklı doğal, kültürel ve rekreatif alanları yerinde gözlemleyerek çevresel farkındalık geliştirmelerini sağlamak; aynı zamanda gezi planı hazırlama, etkinlik organizasyonu yapma ve saha uygulamalarını yönetme konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Derste; rekreasyonel alanlar, rekreasyonun toplumsal, kültürel ve çevresel etkileri, gezi planlaması, organizasyon ve hazırlık süreci, gözlem ve veri toplama, gezi sonrası değerlendirme, sürdürülebilirlik ve gezi sunumu gibi konulara yer verilmektedir.
| Dr. Öğr. Üyesi Rukiye AYDOĞAN |
| 1. | Rekreasyon alanlarının çeşitlerini ve özelliklerini yerinde gözlemleyerek sınıflandırır. |
| 2. | Rekreasyon alanlarının toplumsal, kültürel ve çevresel etkilerini analiz eder. |
| 3. | Farklı hedef kitlelerin (çocuklar, yaşlılar, gençler, engelli bireyler, turistler vb.) ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına uygun rekreasyon gezisi hedeflerini tanımlar. |
| 4. | Belirlenen hedef kitleye uygun alan seçiminde bulunarak gezi alanının özelliklerini analiz eder. |
| 5. | Hedef kitleye ve alana uygun olarak detaylı bir rekreasyon gezi planı hazırlar. |
| 6. | Rekreasyon gezisi öncesi hazırlıkları organize eder ve saha uygulaması için görev paylaşımı yapar. |
| 7. | Hazırladığı gezi planını sahada uygular, liderlik eder ve grup yönetimini gerçekleştirir. |
| 8. | Rekreasyon gezisi sırasında gözlem, veri toplama ve değerlendirme becerilerini etkin şekilde kullanır. |
| 9. | Gezi sonrası, hedef kitle geri bildirimlerini ve gözlemleri içeren değerlendirme raporu hazırlar. |
| 10. | Rekreasyon gezisi sürecinde doğa etiği, kültürel duyarlılık, toplumsal sorumluluk ve sürdürülebilirlik ilkelerine uygun davranır. |
| 11. | Gezi planı ve uygulamasını görsel ve dijital materyallerle destekleyerek profesyonel düzeyde sunar. |
| 1. | Leisure and Recreation Management, George Torkildsen, Routledge, 2005. |
| 2. | Rekreasyonda Kavram ve Uygulamalar, Ed. Burak Eryılmaz, Detay Yayıncılık, 2024 |
| 3. | Her Yönüyle Rekreasyon, Ed. Faik Ardahan, Detay Yayıncılık, 2016 |
| 4. | Yeh, C. Y., Haab, T. C., & Sohngen, B. L. (2006). Modeling multiple-objective recreation trips with choices over trip duration and alternative sites. Environmental and resource economics, 34(2), 189-209. |
| 5. | Matthiesen, L. L., Jacobsen, J. B., Skov-Petersen, H., & Lundhede, T. (2025). The recreational benefits from nature. In Green National Accounting in Theory and Practice (pp. 100-112). Routledge. |
| 6. | Gosens, T., & Rouwendal, J. (2018). Nature-based outdoor recreation trips: Duration, travel mode and location. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 116, 513-530. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 15 | 4 | 2 | 90 |
| Dönem Ödevi | 1 | 4 | 1 | 5 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 3 | 5 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | |
OÇ-1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | |||||||||
OÇ-2 | |||||||||||||||
OÇ-3 | |||||||||||||||
OÇ-4 | |||||||||||||||
OÇ-5 | |||||||||||||||
OÇ-6 | |||||||||||||||
OÇ-7 | |||||||||||||||
OÇ-8 | |||||||||||||||
OÇ-9 | |||||||||||||||
OÇ-10 | |||||||||||||||
OÇ-11 | |||||||||||||||