
| Ders Kodu | : SYB421 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu dersin amacı, öğrencilere kurumu temsil etme yeteneği ve resmi ortamlarda protokol bilgisi kazandırmak, bu bilgileri çalışma hayatında iletişim içinde bulunduğu kişiler arasında ve toplum içinde davranış olarak uygulama becerisini kazandırmaktır.
Protokolün temel tanımı ve tarihsel gelişimini incelemek; sosyal davranış protokolünü uygulamak; kurum, kuruluş ve kurumsal etkinliklerde protokolü uygulamak.
| Prof. Dr. Murat ŞENTUNA |
| 1. | Sosyal davranış ve protokol kavram ve kurallarını açıklayabilir. |
| 2. | Sosyal davranışları oluşturan öge ve etmenleri bilir. |
| 3. | İş hayatı ve sosyal yaşamda uyulması gereken saygı, görgü ve nezaket kurallarını açıklayabilir. |
| 4. | Sosyal yaşamda yapılması gereken özel, sosyal ve resmî ziyaretleri sıralar ve buralarda uyulması gereken temel ilke ve kuralları açıklayabilir. |
| 5. | Protokolün uygulandığı alan ve konuları bilir ve protokolün temel ilke ve esaslarını açıklayabilir. |
| 1. | Alan ile ilgili tüm kaynaklar |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 0 | 1 | 14 |
| Ödev | 3 | 2 | 3 | 15 |
| Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 2 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 11 | 1 | 12 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 104 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | |
OÇ-1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | |||
OÇ-2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | |||
OÇ-3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | |||
OÇ-4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | |||
OÇ-5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | |||