Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Spor ve Halkla İlişkiler
Ders Kodu: SYB209
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Halkla ilişkilerin Tanımı ve Karması; Dünyada Türkiye’de Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi; Halkla İlişkiler Bölümünün Spor Organizasyonu İçerisindeki Yeri ve Önemi; Kamu ve Özel Kuruluşlarda Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sporun Kullanımı; Halkla İlişkiler Araçları: Yazılı araçlar, Görsel-İşitsel araçlar, Diğer araçlar; Halkla İlişkilerde Kullanılan Teoriler ve Spor Uygulamaları; Spor Organizasyonlarındaki Halkla İlişkiler Kampanyası İletişim Aşamaları: Problem tanımı, Amaçların belirlenmesi, Hedef kitle saptaması, Mesajın belirlenmesi, Taktikler ve araçlar

Özet İçerik

Halkla ilişkilerin tanımı ve önemi, tarihsel süreç içinde hangi ihtiyaçlar sonucunda ortaya çıktığı, Halkla ilişkilere yakın kavramlar, halkla ilişkiler çalışmalarında kullanılan araçlar, Halkla ilişkiler ve medya ilişkisi, Basın bülteni, basın toplantısı ve basın dosyası hazırlanması, Halkla İlişkiler Kampanyaları.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Hasan ULUKAN
Öğrenme Çıktıları
1.Halkla ilişkilerin amaçları anlar.
2.Halkla ilişkilerin çeşitlerini geliştirir.
3.Pro-aktif ve reaktif halkla ilişkilerin önemini ve zamanlamasını bilir.
4.Kriz Dönemlerinde Halkla İlişkileri bilir.
5.Halkla İlişkiler Politikasında Hedef Kitleyi bilir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Peltekoğlu, F. B. (2007). Halkla ilişkiler nedir?. İstanbul: Beta Yayınları.
2.Kazancı, M. (1999). Halkla ilişkiler (3. baskı). Ankara: Turhan Kitabevi Yayınları.
3.Akbulut, E. (tarih yok). Halkla ilişkiler. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
4.Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Tarihçesi, (2016). 1 Ekim 2016 tarihinde http://www.tuhid.org/tarihce.html adresinden erişildi.
5.Yamanoğlu, M. A., Hızal, G. S. G. & Özdemir, B. P. (2013). Türkiye’de halkla ilişkiler tarihi: Kurumsallaşma yılları 1960-1980. Ankara: Deki Yayınları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi ve Kapsamı
2. Hafta - Teorik
Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi
3. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler Modelleri
4. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler ve İlgili Kavramlar
5. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler ve İlgili Kavramlar
6. Hafta - Teorik
Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
7. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler Süreci
8. Hafta - Ara Sınav (Vize)
Ara Sınav
9. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler Ortam ve Araçları
10. Hafta - Teorik
Halkla İlişkilerin Uygulama Alanı Olarak Sponsorluk
11. Hafta - Teorik
Kriz Döneminde Halkla İlişkiler
12. Hafta - Teorik
Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Etik ve Halkla İlişkiler
13. Hafta - Teorik
Halkla İlişkilerde Kullanılan Araç ve Yöntemler
14. Hafta - Dönem Sonu Sınavı (Final)
Final Sınavı
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140570
Arazi Çalışması25316
Ara Sınav1617
Dönem Sonu Sınavı19110
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)103
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
PÇ-15
OÇ-1
1
2
1
1
1
4
2
2
2
4
1
1
4
OÇ-2
1
1
1
1
1
4
1
2
2
4
1
1
3
OÇ-3
1
1
1
2
1
5
1
2
1
4
1
1
2
OÇ-4
1
1
1
1
1
4
1
1
1
4
1
1
3
OÇ-5
1
1
1
1
1
4
1
1
1
4
1
1
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026