Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Spor İşletmeciliği
Ders Kodu: SYB242
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Öğrencilere kamu ve özel spor kuruluşlarının işletme stratejileri ile ilgili uygulamalarını ve spor İşletmelerinde insan kaynakları yönetimi ile ilgili problem çözme yöntemlerinin işlevselliğini tartışabilecek bilgiyi kazandırmak.

Özet İçerik

Üretim faktörleri, pazarlama stratejileri, sporda insan kaynakları yönetimi, spor işletmesi incelemesi, spor işletmelerinde insan kaynakları yönetimi ve karşılaşılan sorunlar konularını kapsar.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Necmettin PARLAK
Öğrenme Çıktıları
1.Spor işletmeciliği ile ilgili kavramları tanımlar
2.İşletme fonksiyonlarını açıklar
3.Spor işletmeciliğinde pazarlama stratejilerini açıklar
4.Kamu ve özel spor kuruluşlarının, işletme stratejileri ile ilgili uygulamalarını tartışır
5.Spor İşletmelerinde, insan kaynakları yönetimi ile ilgili problem çözüme yöntemlerini açıklar ve bu yöntemlerin işlevselliğini tartışır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Ekenci, G. ve İmamoğlu, A. F. (2002). Spor İşletmeciliği. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
2.Ekenci, G. ve İmamoğlu, A. F. (2014). Spor örgütleri için işletme yönetimi. Berikan Yayınevi, Ankara.
3.Foster, G., O'Reilly, N. ve Dávila, A. (2016). Sports business management: Decision making around the globe. Routledge, New York.
4.Rosner, S. ve Shropshire, K. (Eds.). (2011). The business of sports. Jones ve Bartlett Publishers. Sudbury, US
5.Beech, J. G., Beech, J., ve Chadwick, S. (Eds.). (2004). The business of sport management. Pearson Education, Londra.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Üretimin Tanımı ve Anlamı.
2. Hafta - Teorik
Üretim anlayışının gelişimi
3. Hafta - Teorik
Üretim stratejileri
4. Hafta - Teorik
Spor işletmeciliğinde üretim stratejileri, öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi
5. Hafta - Teorik
Pazarlama tanımı ve pazarlama anlayışının gelişimi
6. Hafta - Teorik
Pazarlama stratejileri
7. Hafta - Teorik
Spor işletmeciliğinde pazarlama stratejileri
8. Hafta - Teorik
Halkla ilişkiler kavramı ve gelişim süreci
9. Hafta - Teorik
Spor işletmelerinde halkla ilişkiler kavramları
10. Hafta - Teorik
İnsan kaynaklarının gelişim süreci
11. Hafta - Teorik
Spor işletmelerinde insan kaynakları yönetimi ve insan kaynakları yönetimi sürecinde karşılaşılan sorunlar
12. Hafta - Teorik
Bir spor işletmesini yerinde inceleme
13. Hafta - Teorik
Genel Tekrar
14. Hafta - Teorik
Genel Tekrar
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142142
Ara Sınav110111
Dönem Sonu Sınavı115116
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)69
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
PÇ-15
OÇ-1
4
2
3
2
1
2
1
3
2
2
1
OÇ-2
4
2
3
2
1
2
1
3
2
2
1
OÇ-3
4
2
3
2
1
2
1
3
2
2
1
OÇ-4
4
2
3
2
1
2
1
3
2
2
1
OÇ-5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026