Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Kurumsal İletişim Yönetimi
Ders Kodu: SYB243
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 2
Amaç

Öğrencilere, kurumsal İletişim kavramını, önemini anlatmak, kurumlardaki uygulamaları tanıtmak, kurumsal iletişimi bir bütün olarak değerleme ve uygulamalarda yer alabilme becerileri kazandırmak. Kurumsal iletişim süreci ve işlevlerine ilişkin bilgi düzeyini artırmak.

Özet İçerik

Kurumsal İmaj ve Kurumsal Kimlik, Kurumsal Kimlik- Kurumsal Kültür, Vizyon ve değerler ile Kimlik İlişkisi, Kurumsal Kimlik Planlaması, Kurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler Farklılığı, Kurumsal İletişim Süreci, Kurumsal iletişim yönetimi ve modelleri, Kurumsal İletişimde Bütünlük, Kurumsal İletişim Araçları, Kurumsal Reklamcılık, Yönetimde İletişim ve Kurumsal Davranış, Kurum İçi İletişim- Kurumsal Aidiyet, Kurumsal Markalama, Kurumsal Marka Yönetimi.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Hasan ULUKAN
Öğrenme Çıktıları
1.Kurumsal iletişimin önemini açıklayabilir ve kurumsallaşma süreci ve iletişim ilişkisini analiz edebilir.
2.Bir kurumu, kurumsal iletişim açısından değerlendirebilir.
3.Bir kurumun kurum içi iletişim çalışmalarını analiz edebilir.
4.Kurumsal imaj geliştirme çalışmalarının özelliklerini açıklayabilir.
5.Kriz iletişimini açıklayabilir ve çeşitli kurumların kurumsal iletişim uygulamalarını analiz edebilir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Akyürek, Rüveyde. Kurumsal İletişim Yönetimi, Anadolu Üniv. Yay., 2005
2.Kaya, Bayram. Bütünleşik Kurumsal İletişim, Siyasal Kitabevi, 2003
3.Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayım, 2009.
4.Okay, Ayla . Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Kavram olarak kurum, kurumsallaşma ve kurumsal iletişim, iletişim süreci, yönetişim kavramı
2. Hafta - Teorik
Kurumsal İletişimde stratejik bakış, kurumsal iletişimin etkileşim içinde olduğu alanlar
3. Hafta - Teorik
Kurum kültürü ve kurum kimliği
4. Hafta - Teorik
Kurum içi iletişimin türleri: formel ve enformel iletişim; kurum içi iletişimin yönleri: yatay, dikey ve çapraz iletişim.
5. Hafta - Teorik
Kurumsal iletişimde kullanılan teknik ve araçlar
6. Hafta - Teorik
Kurumsal iletişimi engelleyen faktörler
7. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler; tanımı, önemi, özellikleri, faydaları ve ilişkili olduğu alanlar
8. Hafta - Teorik
Kurumsal reklamcılık; tanımı, önemi, özellikleri, faydaları, temel kavramlar, uygulamalar.
9. Hafta - Teorik
Kurumsal itibar yönetimi
10. Hafta - Teorik
Kriz yönetimi; krizin tanımı, kriz yönetim süreci, kriz iletişim planı.
11. Hafta - Teorik
Müşteri ilişkileri yönetimi
12. Hafta - Teorik
Kurumsal iletişim ve sosyal medya
13. Hafta - Teorik
Kurumsal Sosyal Sorumluluk
14. Hafta - Teorik
Genel tekrar
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141128
Ara Sınav110111
Dönem Sonu Sınavı115116
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)55
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
PÇ-15
OÇ-1
2
2
2
2
3
3
3
3
4
3
2
OÇ-2
2
2
2
2
3
3
3
3
4
3
2
OÇ-3
2
2
2
2
3
3
3
3
4
3
2
OÇ-4
2
2
2
2
3
3
3
3
4
3
2
OÇ-5
2
2
2
2
3
3
3
3
4
3
2
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026