
| Ders Kodu | : SYB284 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu dersin amacı, felsefe konusunda temel bilgiler vermek, spor felsefesinin anlam ve kapsamını açıklayabilmek, spor felsefesinin alanları hakkında bilgi vermek, fair play ve olimpizm olgularını açıklayabilmek, antik olimpiyat oyunları ve modern olimpiyat oyunlarının organizasyon yapılarını ve işleyişini karşılaştırma bilgi ve becerisi kazandırmaktır. Spor olgusuna, bir olay olmasının ötesinde bakabilmeyi gösterirken spora özgü felsefi düşünüşün yazılı ve sözlü aktarımının geliştirilmesi de ayrıca amaçlanmaktadır.
Sporun felsefi bağlamda incelenmesi, sporda etik, estetik değerlerrin sorgulanarak, spor üzerinden anlam yaratmanın içerikleri temel çalışma alanını oluşturmaktadır. Olimpizmin tarihsel gelişimi ve Olimpik değerler eğitimi konularını kapsamaktadır.
| Doç. Dr. Pero Duygu DUMANGÖZ |
| 1. | Felsefe, spor bilimi, spor felsefesi, olimpizm ve fair play temel kavramlarını tanımlar. |
| 2. | Felsefe ve spor felsefesi arasındaki ilişkiyi tartışır. |
| 3. | Antik olimpiyat oyunlarının ve modern olimpiyat oyunlarının yapılarını ve işleyişini karşılaştırır. |
| 4. | Konu hakkında edindiği bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
| 5. | Spor ahlakı ve spordaki ahlaki sorunları bilir ve açıklayabilir. |
| 1. | Kale, N. ve Dumangöz, P.D. (2021). Spor ve felsefe. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
| 2. | Erdemli, A. (2016). Temel sorunlarıyla spor felsefesi. İstanbul: E Yayınları. |
| 3. | Afacan, E. (2019). Spor felsefesi. Ankara: Akademisyen Kitapevi. |
| 4. | Timuçin, A. (2003). Felsefeye Giriş. Kocaeli: T.C. Kocaeli Üniversitesi Yayınları. |
| 5. | Kayahan, O. (…). Citius Altius Fortius 1896'dan Günümüze Olimpiyatlar ve Türkiye. Ankara: Gençlik ve Spor Bakanlığı Uluslararası Organizasyonlar ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Okuma | 4 | 2 | 1 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 1 | 16 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 95 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | |
OÇ-1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 3 | |||
OÇ-2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | |||
OÇ-3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | |||
OÇ-4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | |||
OÇ-5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | |||