
| Ders Kodu | : ZBB503 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 8 |
Meyve türlerinde generatif ve vegetatif çoğaltma yöntemlerinin biyolojik temelleri hakkında öğrencilere bilgi vermektir.
Tohum seçimi, muhafazası ve çimlenmesi, tohum çimlenmesine etki eden içsel ve dışsal faktörler, tohum çimlendirme testleri. Çelik ile çoğaltmada etkili olan bünyesel faktörler, polarite. Aşı ile çoğaltmada etkili olan içsel ve dışsal faktörler hakkında bilgi verilmektedir
| Prof. Dr. Halil Güner SEFEROĞLU |
| 1. | Meyve türlerinde çoğaltma yöntemlerini açıklayabilme. |
| 2. | Çoğaltmanın anatomik ve fizyolojik gelişimini kavrayabilme |
| 3. | Çoğaltmayı sınırlandıran içsel ve çevresel faktörleri kavrayabilme |
| 4. | Çoğaltmanın biyolojik temellerini kavrayarak, pratiğe yönelik bazı sonuçlara varabilme |
| 5. | Bodur anaç kullanımı ve avantajlarını anlama |
| 1. | Baskin, C.C. and Baskin, J.M., 1998. Seeds, Ecology, Biogeography and Evaluation of Dormancy and Germination, Academic Pres, San Diego, 666p. |
| 2. | Davis, T.D., Haissig, B.E. and Sankhla, N.,1998. Aventitious Root Formation in Cuttings, Dioscorides Pres, Portland, Oregon, 315p. |
| 3. | Hartmann, H.T., Kester, D.E., Davies, F.T.Jr and Geneve, R.L., 2002. Plant Propagation. Principles and Practices. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ödev | 6 | 2 | 6 | 48 |
| Arazi Çalışması | 6 | 2 | 3 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 1 | 7 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 6 | 1 | 7 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 204 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |