
| Ders Kodu | : ZTY539 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 8 |
Bu derste sulama ve drenaj sistemlerinin tasarımında ve işletilmesinde gerekli olan toprak - su ve su - bitki özellikleri ile bunlar arasındaki ilişkiler anlatılmaktadır.
Bu ders kapsamında, su ve tarımsal önemi, toprakların temel fiziksel özellikleri, toprakta suyun tutulma enerjisi, toprak neminin ölçülmesi ve ifadesi, toprak suyunun hareketi, infiltrasyon, suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri, toprak suyunun bitkiler tarafından alınabilirliği ve kullanılabilirliği. bitki kök sistemlerinin su ile ilişkisi, toprak nemi ile bitki gelişimi arasındaki ilişkiler, bitki su tüketimi ve etki eden etmenler hakkında bilgiler verilmektedir.
| Prof. Dr. Selin Muradiye AKÇAY |
| 1. | Toprakta suyun tutulması hakkında bilgi sahibi olma |
| 2. | Toprak suyunun özelliklerini, etkilerini ve hareketini açıklayabilme |
| 3. | Suyun bitkiler tarafından alınma ve kullanılmasını kavrama |
| 4. | Bitki su ilişkilerini açıklayabilme |
| 5. | Su-verim ilişkilerini açıklayabilme |
| 1. | Water Relations of Plants and Soils. Kramer, J.P. ve J.B.Boyer, Academic Press. |
| 2. | Yeşilsoy, M. Ş., and M. Aydın. 1976. "Toprak Fiziği." ÇÜ Ziraat Fakültesi Yayınları 116. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 5 | 2 | 98 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 4 | 2 | 84 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 2 | 8 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 2 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 200 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |