
| Ders Kodu | : ZTB507 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 8 |
Bitkisel liflerin yapısının incelenerek, liflerde kalite kontrolünün ve standardizasyonun öğrenilmesini sağlamaktır.
Bitkisel liflerin sınıflandırılması, bitkisel liflerin oluşumu ve anatomik yapısı, lif kalite özellikleri, standardizasyon ve kalite kontrol.
| Prof. Dr. Mustafa Ali KAYNAK |
| 1. | Bitkisel liflerin önemini kavrayabilme |
| 2. | Kaliteli ve verimli bitkisel lif elde edebilme tekniklerini sentezleyebilme |
| 3. | Standardizasyonun ve kalite kontrolün önemini kavrayabilme |
| 4. | Standardizasyonda ortaya çıkan sorunlar hakkında fikir yürütebilme ve çözüm önerebilme |
| 5. | Kalite kontrolünde ortaya çıkan sorunlar hakkında fikir yürütebilme ve çözüm önerebilme |
| 1. | Gordon, S. 2006, Cotton: Science and Technology. ISBN: 1 84569 026 |
| 2. | Gupta, V. B., Agrawa, K. A, and Jassal. M. 2006 Elements of fibre science. India Institute of technology ISBN: 1 84569 045 1 |
| 3. | Hearl, S. W. J. 2001. High performance fibres. UK. ISBN: 1 85573 5393 |
| 4. | Kohel, R. J., Lewis, C.F., 1984.Cotton.American Society of Agronomy Inc., No:24 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ödev | 1 | 30 | 0 | 30 |
| Dönem Ödevi | 1 | 30 | 0 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 2 | 14 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 2 | 17 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 203 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |