
| Ders Kodu | : ZTB517 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
Bu dersin amacı bilimsel araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, betimleme yöntemi vd.) gözden geçirmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken araştırma sorusu bulma, denence (hipotez) kurma, kavramsallaştırma, ölçme, veri toplama, veri analizi, verileri değerlendirme / yorumlama ve rapor yazma tekniklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Bu derste etik kavramı ve etik kuramları, araştırma etiği ve yayın etiği, etik dışı davranışlar vurgulanacaktır. En sık görülen araştırma ve yayın etiği ihlalleri ve bunları önleme yöntemleri, ihlal tespiti durumunda izlenecek yolların neler olduğu hakkında bilgi ve farkındalık kazandırmaktır.
Ders, araştırma temel kavramları, bilimsel araştırma süreci, araştırma konularının belirlenmesi, araştırma tasarımı, örneklem ve örneklem yöntemleri, veri kaynakları, verileri düzenleme konuları, veri seti üzerinde temel analiz teknikleri uygulama örnekleri ile bilimsel yayın ve araştırma etiği konularını içerir.
| Prof. Dr. Osman EREKUL |
| 1. | Araştırmanın kuramsal temelleri ve kavramlarını öğrenir. |
| 2. | Bilimsel araştırma süreci içinde kalarak araştırma yapmayı öğrenir |
| 3. | Etik kuramlarını, bilimsel araştırma ve yayın etiğini ve mesleki etik kavramını tüm yönleri ile kavrayabilir |
| 4. | Bilimsel bir araştırmayı tasarlayabilmek ve etik kurallarına uygun biçimde yapabilir. |
| 5. | Bilimsel araştırma raporunu yazmayı (içerik ve düzenleme, gibi) ve düzenlemeyi öğrenir. |
| 1. | Büyüköztürk, Ş. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi, Ankara. |
| 2. | Cohen, J. & Cohen, P. (1983). Applied Multiple Regression/Correlation Analysis for the Behavioral Sciences, 2nd ed., New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Publishers. |
| 3. | Creswell, J. W. (2014). Nitel, Nicel Araştırma Deseni ve Karma Yöntem Yaklaşımları (Çev. Ed. S. B. Demir), Eğiten Kitap, Ankara. |
| 4. | Çepni, S. (2012). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. 6. Baskı. Süzer Kitap Kırtasiye, Trabzon. |
| 5. | Day, R.A. (1996). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Çev.: G. A. Altay). TÜBİTAK, Ankara. |
| 6. | Frankel, J.R. and Wallen, N.E. (1996). How to Design and Evaluate Research in Education, 3rd ed., New York, USA, Mc Grawhill, Inc. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 0 | 4 | 56 |
| Ödev | 2 | 0 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 18 | 3 | 21 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 3 | 23 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 150 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |