
| Ders Kodu | : TUR527 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu ders öğrencilerin seyahat ve turizm pazarlarının yapısını daha iyi anlamalarını amaçlamaktadır. Ders turizm, seyahat ve boş zaman faaliyetlerinin oluşturduğu pazarların başlıca araştırma alanlarına ilişkin konular üzerine odaklanmaktadır. Ayrıca turizm pazarları ile ilgili veri toplanması ve analizine ilişkin temel kavramların kullanımı ile yapılacak olan pazar araştırmaları da dersin önemli konularındandır. Buna ilişkin nitel ve sayısal yöntemlerin bu pazar araştırmalarında nasıl ve nerelerde kullanılacağı araştırmalar konusunda da bilgiler yer alacaktır.
Bu dersin içeriği temel olarak aşağıda sıralanmış konulardan oluşmaktadır. 1) Turizm pazarları ve temel özellikleri, diğer tüketici pazarlarından farklılıkları 2) Seyahat ve turizm pazarları konusundaki araştırmaların temel özellikleri 3) Turizm pazarlarının yapı ve özelliklerinin bilinmesinin önemi. 4) Turizm pazar araştırmaları için temel araçlar ve alanlar 5) Turizm pazar araştırma teknikleri ve yöntemleri 6) Bir turizm pazar araştırmasının tasarlanması, planlanması ve uygulanması. 7) Araştırma bulgularının raporlanması ve ilgili kişi ve kurumlara sunumu.