Ders Kodu | : HES502 |
Ders Türü | : Zorunlu |
Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
Eğitim Dili | : Türkçe |
Staj Durumu | : Yok |
Teori | : 2 |
Uyg. | : 0 |
Kredi | : 2 |
Laboratuvar | : 0 |
AKTS | : 5 |
Bu derste öğrencinin, hemşirelik esasları dersinin kapsamında yer alan temel konuların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemleri kapsamlı bir şekilde öğrenmesi ve öğretim yöntemlerini kullanma yetisi geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Hemşirelik uygulamalarında bakım verme, yaşam bulguları ve değerlendirilmesi, enfeksiyon kontrol uygulamaları, hijyen gereksinimi, hasta güvenliği, hareket gereksinimi(hareketsizlik, vücut mekanikler), deri bütünlüğü ve yara bakımı, ilaç uygulamaları, solunum sistemi uygulamaları, üriner boşaltım gereksinimi ve uygulamaları, beslenme gereksinimi ve uygulamaları, barsak boşaltım gereksinimi ve uygulamaları.
1. | Hemşirelik uygulamalarında bakımın yeri ve önemini kavrayabilme |
2. | Hemşirelik Esasları dersinin temel konularını kavrayabilme |
3. | Hemşirelik Esasları Ders konularından birini öğretim ilke ve yöntemlere uygun hazırlayabilme. |
4. | Hazırladığı ders konusunu öğretim ilke ve yöntemlerine uygun olarak sunabilme. |
5. | Uygulamalı ders konusuna ilişkin belirtke tablosu hazırlayabilme |
1. | Potter;PA, Perry AG., (1999)Basic nursing : a critical thinking approach, 4th ed. St. Louis: Mosby., |
2. | Ulusoy M.F., Görgülü RS. (2001) Hemşirelik Esasları: Temel Kuram, Kavram, İlke ve Yöntemler, Cilt:1, 72 TDFO Ltd.Şti., 5. bs. Ankara. |
3. | Akça Ay F. (2007) Temel Hemşirelik. Kavramlar, İlkeler ve Uygulamalar. İstanbul Medikal Yayıncılık. İstanbul |
4. | Akça Ay F, Sabuncu N. (2009) Klinik beceriler. Nobel Kitabevi. |
5. | Bilen M. (1994) Asepsi Öğretimi Kılavuzu Aydoğdu Ofset, 2.bs. Ankara. |
6. | Bilen M. (1989) Plandan Uygulamaya Öğretim. Sistem Ofset, Ankara. |
7. | Atılgan H. (editör). Atılgan H, Kan A, Doğan N. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Anı yayıncılık.. 4. bs. Ankara, 2009. |
8. | Oerman MH. Gaberson KH. (2006) Evaluation and testing in nursing education. Springer Pub. 2nd ed., New York. |
9. | Turgut MF. (1992) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Saydam Matbaacılık. 9. bs., Ankara. |
10. | Emerson RJ. Nursing Education in The Clinical Setting. Mosby Elsevier, St. Louis. 2007. |
11. | DeYoung S. Teaching Strategies for Nurse Educators. Prentice Hall, Upper Saddle River. 2003. |
12. | Gaberson KB, Oerman MH. (2007) Clinical teaching strategies in nursing. Springer Pub. 2nd ed. New York. |
Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
---|---|---|
Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Kuramsal Ders | 14 | 4 | 2 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 2 | 17 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 22 | 2 | 24 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 |
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | |
OÇ-2 | 4 | 4 | 2 | 5 | 5 | 1 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 3 |
OÇ-4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 |
OÇ-5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 |