Ders Kodu | : TUR521 |
Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
Eğitim Dili | : Türkçe |
Staj Durumu | : Yok |
Teori | : 3 |
Uyg. | : 0 |
Kredi | : 3 |
Laboratuvar | : 0 |
AKTS | : 5 |
Dersin sonunda öğrenciler aşağıdaki konular hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Yiyecek içecek işletmelerinde organizasyon yapısı, üretim ve servis hiyerarşisi, pazarlama ilkeleri, ticari ve kurumsal faaliyetler, menü hazırlama, menü planlama, fiyatlama stratejileri, satın alma, depolama ve teslim süreçleri, sanitasyon ve güvenlik, dizayn ve ekipman yönetimi, yiyecek içecek operasyonlarında bilgi teknolojileri.
Ders içeriği, yiyecek içecek faaliyetlerine genel bakış, yiyecek içecek pazarlaması, menü planlama, beslenme konuları, menü maliyetleri ve fiyatlama stratejileri, üretim, servis, içecek yönetimi, sanitasyon ve güvenlik konuları, ekipman yönetimi ve dizaynı, yiyecek ve içecek otomasyon sistemlerinden oluşmaktadır.
1. | Yiyecek İçecek İşletmeleri ile ilgili sahibi olmak |
2. | Yiyecek İçecek Endüstrisinin gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak. |
3. | Yiyecek İçecek İşletmelerinde Yönetim Süreçlerini öğrenmek |
4. | Yiyecek İçecek İşletmelerinde Menü yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak |
5. | Yiyecek içecek işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak. |
1. | Food and Beverage Management, Jack.D. Ninemeier |
2. | İlgili Akademik Makaleler (Yerli – Yabancı) |
Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
---|---|---|
Ara Sınav (Vize) | 1 | %20 |
Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %50 |
Derse Katılım (Performans) | 1 | %10 |
Ödev | 3 | %10 |
Dönem Ödevi | 2 | %10 |
Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Kuramsal Ders | 15 | 0 | 3 | 45 |
Ödev | 3 | 10 | 0 | 30 |
Dönem Ödevi | 2 | 10 | 0 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 1 | 21 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 127 |
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | |
OÇ-1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
OÇ-2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
OÇ-4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
OÇ-5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |