Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Turizmde Çağdaş Pazarlama Yaklaşımları
Ders Kodu: TUR535
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Yüksek Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Dersin temel amacı, destinasyon/turizm işletmeleri tarafından uygulanan pazarlama etkinliklerini; postmodern tüketici ihtiyaç, istek ve beklentileri çerçevesinde ele alarak, çağdaş pazarlama yaklaşımlarının kuramsal alt yapısını vermek ve bu kuramsal bilgiler ile destinasyonlar/turizm işletmelerinin uygulama örneklerini sentezleyerek yönetsel düzeyde karar verme ve uygulama becerileri kazanılmasına katkıda bulunabilmektir.

Özet İçerik

Ders kapsamında öncelikle pazarlamanın yeni tanımı ve pazarlama karmasındaki değişime ilişkin çağdaş pazarlama yaklaşımları hakkında açıklama ve tartışmalardan sonra, dönem boyunca değer pazarlaması, ilişkisel pazarlama, veri tabanlı pazarlama, gerilla pazarlaması, sanal topluluklar, etkinlik pazarlamasının özellikleri ve turizm endüstrisindeki uygulamaları değerlendirilecektir.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1.Destinasyon/turizm İşletmeleri düzeyinde uygulanabilecek çağdaş pazarlama yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olabilmek
2.Destinasyon/turizm işletmelerinin karşılaştıkları pazarlama problemlerine yönelik stratejiler üretebilmek
3.Postmodern tüketici (turist/ziyaretçi) davranışlarını kavrayabilmek ve çağdaş pazarlama yaklaşımları ile olan ilişkisini kurabilmek
4.Çağdaş pazarlama uygulamalarının destinasyona sağlayacağı sonuçları analiz edebilmek
5.Çağdaş pazarlama uygulamalarının işletmeye sağlayacağı sonuçları analiz edebilmek
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Varinli, İ. Ve K. Çatı (Ed.) (2008). Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler. Detay Yayıncılık.
2.Tyler, Stephen J. (1987). The Unspeakable: Discourse, Dialogue, and Rhetoric in the Postmodern World (Rhetoric of Human Sciences). Madison, Wisconsin: Univ of Wisconsin Pr. ISBN 978-0-299-11274-5.
3.Fırat, A. F. ve N. Dholakia (2006). Theoretical and Philosophical Implications of Postmodern Debates: Some Challenges to Modern Marketing, Marketing Theory, 6(2): 123-162.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
İlk haftada derse giriş, tanışma, dersin amacı, önemi, içeriği, yararlanılacak kaynakların tanıtımı, ödev/seminer/proje konularının dağıtımı yapılacaktır.
1. Hafta - Ön Hazırlık
İlk hafta olması nedeniyle herhangi bir hazırlık yapılması beklenmemektedir.
2. Hafta - Teorik
Çağdaş pazarlama yaklaşımlarına giriş, uygulama türleri ve sonuçlarının ölçümü, 7P ve 7C konuları tartışılacaktır.
2. Hafta - Ön Hazırlık
Çağdaş pazarlama kavramı hakkında ön okuma yapılması yararlı olacaktır.
3. Hafta - Teorik
Postmodern tüketim ve tüketici davranışları turizm işletmeciliği açısından ele alınacaktır.
3. Hafta - Ön Hazırlık
Post modernizm kavramı hakkında araştırma yapılacaktır.
4. Hafta - Teorik
Deneyim pazarlaması ve destinasyonlar/turizm işletmeleri
4. Hafta - Ön Hazırlık
Deneyim pazarlaması kavramıyla ilgili ön okuma yapılacaktır.
5. Hafta - Teorik
Gerilla pazarlaması ve destinasyonlar/turizm işletmeleri
5. Hafta - Ön Hazırlık
Gerilla pazarlaması kavramıyla ilgili ön okuma yapılacaktır.
6. Hafta - Teorik
İlişkisel pazarlama, müşteri ilişkileri yönetimi ve destinasyonlar/turizm işletmeleri
6. Hafta - Ön Hazırlık
İlişkisel pazarlama kavramıyla ilgili ön okuma yapılacaktır.
7. Hafta - Teorik
Değer pazarlaması ve destinasyonlar/turizm işletmeleri
7. Hafta - Ön Hazırlık
Değer pazarlaması kavramıyla ilgili ön okuma yapılacaktır.
8. Hafta - Teorik
Müşteri ilişkileri yönetimi ve destinasyonlar/turizm işletmeleri
8. Hafta - Ön Hazırlık
Müşteri ilişkileri yönetimi kavramıyla ile ilgili ön okuma yapılacaktır.
9. Hafta - Ara Sınav (Vize)
Ara sınav
10. Hafta - Teorik
Veri tabanlı pazarlama ve destinasyonlar/turizm işletmeleri
10. Hafta - Ön Hazırlık
Veri tabanlı pazarlama kavramıyla ilgili ön okuma yapılacaktır.
11. Hafta - Teorik
Etkinlik pazarlaması ve destinasyonlar/turizm işletmeleri
11. Hafta - Ön Hazırlık
Etkinlik pazarlaması kavramıyla ilgili ön okuma yapılacaktır.
12. Hafta - Teorik
Sürdürülebilir pazarlama ve destinasyonlar/turizm işletmeleri
12. Hafta - Ön Hazırlık
Sürdürülebilir pazarlama kavramıyla ilgili ön okuma yapılacaktır.
13. Hafta - Teorik
Doğrudan pazarlama ve destinasyonlar/turizm işletmeleri
13. Hafta - Ön Hazırlık
Doğrudan pazarlama kavramıyla ilgili ön okuma yapılacaktır.
14. Hafta - Teorik
Örnek olay çözümlemeleri
14. Hafta - Ön Hazırlık
Verilen örnek olaylar çözümlenecektir
15. Hafta - Teorik
Bu derste dönemin genel bir tekrarı yapılarak eksiklikler telafi edilecektir.
15. Hafta - Ön Hazırlık
General review will be done and deficiencies will be made up for.
16. Hafta - Dönem Sonu Sınavı (Final)
Yarıyıl sonu sınavı
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%20
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%30
Uygulama14%15
Ödev14%15
Dönem Ödevi4%20
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders151360
Ödev152030
Dönem Ödevi46024
Ara Sınav1516
Dönem Sonu Sınavı1516
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)126
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
Fatal error: Uncaught SoapFault exception: [HTTP] Failed Sending HTTP SOAP request in D:\wwwpages\bilgipaketi.adu.edu.tr\httpdocs\includes\engine.php:592 Stack trace: #0 [internal function]: SoapClient->__doRequest('__soapCall('DerseGoreDersCi...', Array) #2 D:\wwwpages\bilgipaketi.adu.edu.tr\httpdocs\includes\modules\programme-detail.php(669): DerseGoreDersCiktiGetir('23017') #3 D:\wwwpages\bilgipaketi.adu.edu.tr\httpdocs\index.php(226): include('D:\wwwpages\bil...') #4 {main} thrown in D:\wwwpages\bilgipaketi.adu.edu.tr\httpdocs\includes\engine.php on line 592