
| Ders Kodu | : FEK513 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Dersin amacı karşılaşılan problemlerde ve verilerde uygun istatistiksel yönteme karar verebilmek ve seçilen yöntemi veriye uygulayabilmektir.
Parametrik ve parametrik olmayan istatistiksel testler tanıtılarak veriye uygun yöntemin seçilmesi ve uygulanmasını içerir.
| Dr. Öğr. Üyesi Mesut ÇAKIR |
| 1. | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak finansal ekonometri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. |
| 2. | Finansal ekonometri ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak. |
| 3. | Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modellemek |
| 4. | Finansal ekonometri alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler üretmek ve uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
| 5. | Analitik düşünme becerisi |
| 1. | Uygulamalı İstatistik, Özer Serper, Bursa 2010, 6. Basım |
| 2. | Principles of Applied Statistics, D. R. Cox ve Christl A. Donnelly, University of Oxford, 2011, |
| 3. | SPSS Uygulamalı Parametrik Olmayan Yöntemler Çoklu Karşılaştırmalar – Hipotez Testleri – İlişki Katsayıları Hamza Gamgam, Bülent Altunkaynak, Ekim 2012, 4. Baskı, Seçkin Yayınevi. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 4 | 3 | 98 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 2 | 16 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 |
OÇ-4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
OÇ-5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 |