
| Ders Kodu | : ARKE503 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Antik dönemde seramik üretimi, formlar, teknik ve kronolojiyi bilmek. Antik dönemdeki seramik grupları, özellikleri, stil gelişimini bilmek. Kronolojik olarak seramiklerin üretim özelliklerini karşılaştırabilmek. Kıtaa Yunanistan, İtalya, Anadolu ve Doğu Akdeniz üretimlerini bilmek ve karşılaştırma yapabilmek. Antik dönem sanatının etkileşimlerini bilmek ve sanatçıları tanımak.
Klasik arkeolojinin konusunu oluşturan, çeşitli kültürlere ait seramikler, üretim teknolojileri, grupları, özellikleri, tarihleme problemleri, dağılımları, arkeolojik verilerle birlikte değerlendirilmektedir.
| Prof. Dr. Aynur CİVELEK |
| 1. | Antik dönem toplumlarını , kültürlerini ve sanatlarını bilmek. |
| 2. | Antik dönem seramiğinin gelişimini bilmek. |
| 3. | Antik dönem seramikleri hakkında yapılan araştırma ve yayınları bilmek. |
| 4. | Kıta Yunanistan, Girit, İtalya, Doğu Akdeniz ve Anadolu seramikelrini tanımak. |
| 5. | Antik dönemde seramik üretiminin etkileşimlerini bilmek ve sanatçıları bilmek. |
| 1. | Boardman, J. , Early Greek Vase Painting (1998) |
| 2. | Cook, R.M. , Greek Painted Pottery, 1997 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Ödev | 5 | 0 | 5 | 25 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 1 | 6 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 9 | 1 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
OÇ-2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
OÇ-4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 |
OÇ-5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | |