
| Ders Kodu | : ARKE516 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
M.Ö. 540’lı yıllardan Büyük İskender’in Granikos Savaşı Anadolu’ya girdiği M.Ö. 334 tarihine kadar Anadolu’nun söz sahibi olan Persler’in Anadolu’da yoğrulan yeni sanat akımı olarak adlandırılan Anadolu-Pers Sanatının incelenmesi amaçlanmaktadır.
Anadolu-Pers Sanatının İncelenmesi.
| Doç. Dr. Sedat AKKURNAZ |
| 1. | Anadolu Pers sanatı öğrenilecektir. |
| 2. | Arkaik ve Klasik dönem Anadolu pers sanatı öğrenilecektir. |
| 3. | Anadolu pers mimarisi öğrenilecektir. |
| 4. | Öğrencilerin saha çalışmalarında pers sanatı öğelerini tanımasına katkı sağlar. |
| 5. | Anadolu Pers sanatı konusunda bilimsel yöntemler ve etik değerlere bağlı kalınarak tanımlama ve yorumlama becerisi kazanılır. |
| 1. | Dinsmoor, W. B., The Architecture of Ancient Greece, London 1950. |
| 2. | Gruben, G., Griechische Tempel und Heiligtümer, Hirmer Verlag, München 2001. |
| 3. | Mansel, A. M., Ege ve Yunan Tarihi, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara 1999 |
| 4. | Tomlinson, R. A., Yunan Mimarlığı, Homer Kitabevi Yayınları, İstanbul 2003. |
| 5. | Boardman J., Yunan Heykeli: Arkaik Dönem, Çev. Y. Ersoy, İstanbul 2001. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Okuma | 14 | 0 | 1 | 14 |
| Bireysel Çalışma | 13 | 0 | 2 | 26 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 1 | 6 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 1 | 9 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 |
OÇ-3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
OÇ-5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |