
| Ders Kodu | : ARKE547 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Batı Anadolu’da MÖ 350-30 yılları arasındaki imar faaliyetleri incelenecektir.
Klasik Dönemin sonlarıyla birlikte Batı Anadolu’da yer alan antik kentlerde imar faaliyetlerinin yeniden başladığı anlaşılmaktadır. Söz konusu ders kapsamında Hellenistik Dönem içerisinde Batı Anadolu’da gerçekleştirilen imar faaliyetleri incelenecektir.
| Doç. Dr. Aydın ERÖN |
| 1. | Hellenistik Dönemi siyasi tarihini öğrenmek |
| 2. | Batı Anadolu’da Hellenistik Dönemde yenilenen kentleri tanımak |
| 3. | Kamu yapılarının inşasında dikkat edilen hususları öğrenmek |
| 4. | Kamu yapılarının inşasında dikkat edilen hususları öğrenmek |
| 5. | Batı Anadolu’da Hellenistik Dönemde yenilenen kentleri tanımak |
| 1. | F. Rumscheid, Untersuchungen zur Kleinasiatischen Bauornamentik des Hellenismus, Mainz, 1994. |
| 2. | O. Bingöl, Das ionische Normalkapitell in hellenistischer und römischer Zeit in Kleinasien, IstMitt, Beiheft 20, Tübingen, 1980. |
| 3. | D. S. Robertson, A Handbook of Greek and Roman Architecture, Cambridge, 1964. |
| 4. | W. B. Dinsmoor, The Architecture of Ancient Greece, London, 1950. |
| 5. | W.D. Heilmeyer, Korintische Normalkapoitelle, Heidelberg, 1970. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Ödev | 6 | 2 | 2 | 24 |
| Okuma | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 1 | 8 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 1 | 9 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-4 | ||||||||||
OÇ-5 | ||||||||||