
| Ders Kodu | : MBTK522 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 8 |
Bu dersin amacı bakteriyofajların tanımı, sınıflandırılmaları ve yapısal organizasyonları hakkında bilgi vermektir
Bakteriyojaj enfeksiyonları ve döngüleri, bakteriyofajların çoğaltılması ve karakterizasyonu, biyokontrolde bakteriyofaj kullanımı, faj probiyotikler
| Prof. Dr. Gamze BAŞBÜLBÜL |
| 1. | Bakteriyofaj tanımını kavrayabilir |
| 2. | Bakteriyofajların enfeksiyon oluşturmasını ve döngüleri anlayabilir |
| 3. | Bakteriyofaj çeşitliliği hakkında bilgi edinebilir |
| 4. | Bakteriyofajların yapısal özelliklerini anlayabilir |
| 5. | Bakteriyofajların tıpta kullanımını anlayabilir |
| 6. | Gıda endüstrisinde bakteriyofajların kullanımını kavrayabilir |
| 1. | Bacteriophages: Biology, Applications and Role in Health and Disease |
| 2. | Bacteriophage applications: Historical perspective and future potential |
| 3. | Bacteriophages in Health and Disease |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Ödev | 4 | 0 | 15 | 60 |
| Dönem Ödevi | 3 | 0 | 6 | 18 |
| Laboratuvar | 5 | 0 | 4 | 20 |
| Bireysel Çalışma | 13 | 0 | 3 | 39 |
| Kısa Sınav | 6 | 0 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 3 | 3 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 0 | 3 | 3 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 203 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 |
OÇ-6 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 |