Ders Kodu | : STU504 |
Ders Türü | : Zorunlu |
Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
Eğitim Dili | : Türkçe |
Staj Durumu | : Yok |
Teori | : 3 |
Uyg. | : 0 |
Kredi | : 3 |
Laboratuvar | : 0 |
AKTS | : 6 |
Sağlıklı ve hasta bireye yönelik tüm uygulamalarda insanın sağlık ve yaşam hakkının en önemli değer olarak benimsenmesi, etikilkeler doğrultusunda temel yaklaşımların uygulanması konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dünya’da veTürkiye’de hasta ve sağlıklı bireylerin hakları yasa, yönetmelik ve düzenlemeleri, Sağlık ulusal ve uluslararası örgütler, insan hakları, hasta hakları, etik kodlar, değerler ve değerler sistemi, sağlık hizmetlerinde etik davranmayı öngören değerler, sağlık hizmetleri ve etik ikilemler tanıyıp bireyleri bilgilendirebilme becerisi kazandırmak.
Prof. Dr. Rahşan ÇEVİK AKYIL |
1. | Türkiye’de hasta ile ilgili yasa, yönetmelik ve düzenlemeleri tanımlayabilme |
2. | Sağlık alanında ulusal ve uluslararası örgütleri tanıma |
3. | Etik ve etik kodları tanımlayabilme ve sağlıktaki önemini kavrama |
4. | Değerler sistematiğini örneklerle açıklayabilme tartışabilme |
5. | Tutum ve inançların rolü ve önemini tartışabilme |
1. | Tosun H (2012) .Sağlık Uygulamalarında Etik ve Değerler Edt:AyF.A.SağlıkUygulamalrında Temel Kavramlar ve Beceriler Nobel Tıp Kitapevleri |
2. | Babadağ K.(2010) Hemşirelik ve Değerler .Alter yayıncılık |
3. | Erdemir A.D. (2011)Tıpta Etik ve Deontoloji. Nobel Tıp Kitapevleri |
Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
---|---|---|
Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
Ödev | 14 | 3 | 3 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 148 |
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |