
| Ders Kodu | : EEE501 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 8 |
Mühendislik bilimlerinde büyük öneme sahip olan sistem kavramı doğrusal (lineer) olan ve olmayan sistemler şeklinde iki başlıkta incelenir. Sistemler, genel olarak doğada doğrusal olmayan davranış göstermelerine karşın belli koşullar altında ve bölgeler için yaklaşıklıkla doğrusallaştırılabildikleri için, doğrusal sistemlerin teorisi büyük öneme sahiptir. Bu suretle, doğada sıkça rastlanılan doğrusal olmayan sistemler de doğrusal sistemler bakış açısıyla incelenebilmektedir. Bu bağlamda, bu derste doğrusal sistemlerin teorisi incelenmektedir.
Sistemlerin matematiksel tasviri; doğrusal olan ve olmayan sistemler; doğrusallaştırma; Doğrusal & Zamanla Değişen (DZD) ve Doğrusal & Zamanla Değişmeyen sistemler; sürekli ve kesikli sistemler; durum-uzay denklemleri ve doğrusal sistemlerin çözümleri; lineer cebir; kanonik formlar; sistemlerde kararlılık, kontrol edilebilirlik ve gözlemlenebilirlik ve doğrusal sistemlere uygulamaları.
| Prof. Dr. Yılmaz KALKAN |
| 1. | Sistemlerin sınıflandırılmasını, doğasını ve kavramlarını öğrenmek ve sistemlerin matematiksel tasvirini yapabilmek |
| 2. | Doğrusal olmayan sistemlerin doğrusallaştırılmasını yapabilmek |
| 3. | Doğrusal sistem teorisi için gereken doğrusal (lineer) cebir kavram, uygulama ve becerilerini kazanmak. |
| 4. | Doğrusal sistemlerin teorisini öğrenmek ve sistemlere uygulayabilmek. |
| 5. | Sistemlerin analiz ve tasarımları hakkında anlam geliştirmek. |
| 1. | Chen C.T., Linear System Theory and Design, HRW, 1984. |
| 2. | G. Strang, Linear Algebra and its Applications, 4th Ed. Brooks/Cole, 2006. |
| 3. | Kailath T., Linear Systems, Prentice Hall, 1980. |
| 4. | C.A. Desoer, Notes for a Second Course on Linear Systems, Van Nostrand Reinhold, 1970. |
| 5. | S. Axler, Linear Algebra Done Right, Springer, 1997. |
| 6. | Decarlo R.A., Linear Systems: A state variable approach with numerical implementation, Prentice Hall, 1989. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 10 | 3 | 182 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 3 | 8 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 7 | 3 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 200 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |