
| Ders Kodu | : KAD503 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu dersin amacı; Eski Önasya ve Mısır’ın erken devirlerinden başlayarak İÖ. 332-327 yılları arasında Büyük İskender tarafından fethine kadar uzanan döneme ilişkin tarihsel süreçte kadının konumuna dair genel bir bakış açısı kazandırmak.
Kadın, erkek, çocuk ve aile, insanoğlunun varoluşuyla ortaya çıkan kavramlardır. Tarihin erken dönemlerinden itibaren aile bireylerinin toplumlardaki yeri, hak ve sorumlulukları, birbirleriyle olan ilişkileri bağlamında kadının Eskidoğu (Eski Mezopotamya-Mısır ve Anadolu) toplumlarındaki rolü ve yeri üzerinde durulacaktır.
| Prof. Dr. Hüseyin ÜRETEN |
| 1. | Ders kapsamında araştırma sorusunun oluşturulması, kaynak tarama, literatür özetleme. |
| 2. | Tarih Öncesi Dönemlerde kadının rolüne ilişkin değerlendirme yapabilir. |
| 3. | Eski Mezopotamya (Sümer, Akkad, Babil ve Assur) toplumlarında kadının rolüne ilişkin değerlendirme yapabilir. |
| 4. | Eski Mısır toplumunda kadının rolüne ilişkin değerlendirme yapabilir. |
| 5. | Eski Anadolu toplumlarında kadının rolüne ilişkin değerlendirme yapabilir. |
| 1. | Bahrani, Zainab, Women of Babylon: GenderandRepresentation in Mesopotamia, New York, Routledge, 2001. |
| 2. | Halton, Charles andSaanaSvard, Women’sWriting of Ancient Mesopotamia, Cambridge: Cambridge UniversityPress, 2018. |
| 3. | Steadman, Sharon R.,GregoryMcMahon, The Oxford Handbook of Ancient Anatolia: 10.000-323 B.C.E., (Oxford Handbooks), Oxford: Oxford UniversityPress, 2011. |
| 4. | Vivante, B.,Women’sroles in Ancient Civilizations: A Reference Guide, Westport, Conn, GreenwoodPress, 1999. |
| 5. | Yıldırım, Kemal, Role of Women in Ancient EgyptandMesopotamia, LAP Lambert Academic Publishing, 2017. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 3 | 56 |
| Seminer | 1 | 8 | 6 | 14 |
| Okuma | 5 | 0 | 2 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 18 | 2 | 20 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 21 | 4 | 25 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
OÇ-2 | ||||||||
OÇ-3 | ||||||||
OÇ-4 | ||||||||
OÇ-5 | ||||||||