
| Ders Kodu | : KAD512 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu dersin amacı dünya edebiyatındaki çevresel konuları n feminist bakış açısıyla olan ilişkisini irdelemektir. Bu derste öğrenciler doğa, cinsiyet ve doğa arasındaki ilişki, Batı bilim ve felsefesi, yerli halk ve kültür, sağlık ve çevre, insan-hayvan ilişkileri, küreselleşme, hayatla barışık aktivizm, düşünce, eylem ve oluş fırsatları gibi bir çok konunun dahil olduğu çeşitli ilkelere farkındalık kazanmak için ekofeminist bakış açıları geliştirebileceklerdir.
Öğrenciler, ekofemizmin tanımlarını inceleyecek, ekofeminist düşünce içerisindeki farklı dalları irdeleyecek ve ekolojik feminizmin, feminizmin diğer dallarından nasıl farklı oduğunu öğreneceklerdir. Ekofeminist pratik için gerekli olan feminist etik ve doğayı kavrama olgusunu edineceklerdir. Aynı zamanda bu dersi alan öğrenciler, biyolojik ve kültürel farklılık, endüstriyel ve hayvansal tarım, biyoteknoloji, uluslararası gelişim, savaş ve şiddet, maneviyat, küreselcilik, tarih, güç ve politika meselelerini tahlil etme fırsatı bulacaklar. Bu meselelerin tahlilinde, modern bilim, teknoloji ve siyasi sistemlere bağlı kavramsal çerçevelerle başa çıkmayı öğreneceklerdir.
| Dr. Öğr. Üyesi Baturay ERDAL |
| 1. | Öğrenciler ekofeminist ilkeleri anlayacaklardır. |
| 2. | Öğrenciler bilimsel ve çağdaş feminist teorik ilkelerini, kendi ekofeminist bakış açılarıyla sentezleyecek eklektik bir yaklaşım benimseyerek farklı ekofeminist bakışaçılarını kıyaslayacaktır. |
| 3. | Öğrenciler bu eko-bölgeye ait bitki ve hayvanları tanıyıp, ekosistemle özdeşleşecek bir yaklaşım benimseyeceklerdir. |
| 4. | Öğrenciler yerel biyobölgeler ile alakalı ekolojik terimleri anlayıp tanımlayabilecekler ve toprak kullanım uygulamalarını, doğal kaynaklardan yararlanmayı ve çevre sağlığı kaygılarını günümüz kültürel ve siyasi sitemlere entegre biçimde değerlendireceklerdir. |
| 5. | Öğrenciler çevreci ve feminist meseleleri, aralarındaki ilişkiyi deneyimsel bilgi ile ifade edebilecekler. |
| 1. | Gaard, Greta. Ecofeminism: Women, Animals, Nature |
| 2. | Mies, Maria and Vandana Shiva Vandana. Ecofeminism |
| 3. | Warren, Karen J. Ecofeminism: Women, Culture, Nature. |
| 4. | Warren, Karen J. Ecofeminist Philosophy: A Western Perspective on What It Is and Why It Matters |
| 5. | Plumvood, Val. Feminism and the Mastery of Nature. |
| 6. | Griffin, Susan. Woman and Nature: The Roaring Inside Her |
| 7. | Moore, Niamh. The Changing Nature of Eco/Feminism: Telling Stories from Clayoquot Sound |
| 8. | Merchant, Carolyn. Radical Ecology: The Search for a Livable World. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 3 | 84 |
| Seminer | 1 | 8 | 5 | 13 |
| Okuma | 5 | 0 | 2 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 2 | 8 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 6 | 4 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |