
| Ders Kodu | : VHB602 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Doktora |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Yem katkı maddesi kavramı ve bu kavram kapsamında kullanılan katkıların öğretilmesi, yem katkı maddelerinin kullanım amaçlarının, etki mekanizmasının, kullanım koşulları ve şeklinin öğretilmesi, bilimsel hayvan besleme ve modern/entansif hayvancılık içinde yem katkı maddesi kullanımının öneminin kavratılması, işletmenin yem maliyeti içinde yem katkı maddesi kullanımı ile artan verim arasındaki ekonomik ilişkilerin açıklanması.
Yem katkı maddesi kavramı ve bu kavram kapsamında kullanılan katkıların öğretilmesi, yem katkı maddelerinin kullanım amaçlarının, etki mekanizmasının, kullanım koşulları ve şeklinin öğretilmesi, bilimsel hayvan besleme ve modern/entansif hayvancılık içinde yem katkı maddesi kullanımının öneminin kavratılması, işletmenin yem maliyeti içinde yem katkı maddesi kullanımı ile artan verim arasındaki ekonomik ilişkilerin açıklanması.
| Prof. Dr. Ahmet Gökhan ÖNOL |
| 1. | Yem katkı maddesi kavramını ve bu kavram içinde yer alan katkı maddelerini bilir. |
| 2. | Yem katkı maddelerinin hayvan beslemedeki önemini kavrar. |
| 3. | Modern hayvan beslemede yaygın olarak kullanılan yem katkı maddelerinin etkinliği, kullanım amacı ve doğru kullanım şekline ilişkin bilgi sahibi olur. |
| 4. | Pelet kalitesinin incelenmesi |
| 5. | Hayvansal ürünlerin pazarlama gücünü artıran maddeler |
| 1. | Nir, İ., Şenköylü, N. (2000). Kanatlılar için Sindirimi Destekleyen Yem Katkı Maddeleri, Trakya Üniversitesi, Tekirdağ Ziraat Fakültesi, Tekirdağ. |
| 2. | Çakmakçı, s., Çelik, İ. (2000). Gıda Katkı Maddeleri, Atatürk Üniversitesi, Ziraat Faklültesi Ofset Tesisi, Erzurum. |
| 3. | Perry, T.W. Cullison, A.E., Lowrey R.S. (2003). Feeds and Feeding. Pearson Education Ltd. New Jersey. |
| 4. | Rehm, HJ., Reed, G. (1995). Biotechnology: Enzymes, Biomass, Food and Feed. Volume 9, VCH, Weinheim, New York, Basel, Cambridge, Tokyo. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ödev | 4 | 2 | 1 | 12 |
| Okuma | 9 | 0 | 6 | 54 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 2 | 14 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 2 | 17 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
OÇ-3 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
OÇ-4 | |||||||||||||||||||
OÇ-5 | |||||||||||||||||||