Ders Kodu | : CSAG630 |
Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
Ders Grubu | : Doktora |
Eğitim Dili | : Türkçe |
Staj Durumu | : Yok |
Teori | : 2 |
Uyg. | : 0 |
Kredi | : 2 |
Laboratuvar | : 0 |
AKTS | : 3 |
Bu derste, Literatür taramanın amacını, önemini kavrayarak etkin tarama yapması ve yazması amaçlanmaktadır.
Literatür taramanın amacını, önemini, kapsam ve içeriğini kavrayarak etkin tarama yapmak ve yazmak.
1. | Çevre sağlığı alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahip olabilme, |
2. | Teknolojinin güncel yöntemlerini, tekniklerini, cihazlarını kullanarak, tedavi etme, bakım verme, eğitim verme konusunda bilgi sahibi olabilme |
3. | Çevre sağlığı organizasyonu ve yönetiminde etkin görev üstlenebilme |
4. | Çevre sağlığı ile ilgili sorunları bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
5. | Çevre etik, politika ve planlama, bilişim sistemleri, mesleki yabancı dil, finansman ve aracı kuruluşlar konusunda teorik ve pratik bilgi edinme |
6. | Bilimsel araştırmalar için yeni projeler üretme, yürütme ve sonuçlandırma becerilerine sahip olabilme |
7. | Araştırmaları uygun istatistiksel yöntemler kullanarak yorumlayabilme, yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlayabilme/bilimsel toplantılarda sunabilme |
8. | Çevre sağlığı, çevre sağlığının tarihsel gelişimi ve ekonomik boyutu hakkında teorik ve pratik bilgi sahibi olabilme |
9. | Çevrenin bozulma etkileri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibi olabilme |
10. | Çevre sağlığı alanında hizmet veren kuruluşlarda stratejik yönetim, pazarlama, performans yönetimi, kalite yönetimi ve insan kaynakları yönetimi konularında uygulamaya yönelik bilgi ve beceri sahibi olabilme |
1. | Unprinted lecture notes |
2. | Alaçam, E. (1995). Bilimsel etkinlik ve yayım. Ankara: Türkiye bilimsel ve araştırma kurumu. |
3. | Arıkan, R. (1995). Araştırma teknikleri ve rapor yazma. Ankara: Tutibay. |
4. | Arlı, M. ve Nazik, H. (2001). Bilimsel araştırmaya giriş. Ankara: Gazi kitabevi. |
5. | Arseven, A.D. (1993). Alan araştırma yöntemi. Ankara. |
6. | Aziz, A. (1994). Araştırma yöntemleri, teknikleri ve iletişim. (Genişletilmiş 2.basım). Ankara: Turhan kitabevi. |
Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
---|---|---|
Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 9 | 3 | 12 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 18 | 3 | 21 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 |
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |